تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۳۱
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۹۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدایت سرمایه های سرگردان به بازار امن مسکن

می متالز - یک کارشناس بازار مسکن درباره دلایل افزایش ملموس نرخ مسکن در فصل زمستان، گفت: کاهش سود بانکی، حذف مشوق‌های نوسازی از سوی شهرداری و همچنین بالارفتن هزینه ساخت از جمله مهم‌ترین مولفه‌های افزایش نرخ مسکن هستند.
هدایت سرمایه های سرگردان به بازار امن مسکن

به گزارش می متالز، داوود بیگی‌نژاد اظهار کرد: زمانی‌که سود سپرده‌های بانکی کاهش پیدا کرد بسیاری از سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را از بانک‌ها خارج و آن را در بازار مطمئن مسکن وارد کردند. درحال‌حاضر این ورود باعث افزایش نرخ مسکن شده است. البته افزایش نرخ بیشتر در مناطقی است که عمدتا سرمایه‌گذاران در سود دهی آن شکی ندارند.

وی در ادامه درباره دلایل کاهش ساخت‌وساز، خاطر نشان کرد: در مناطقی از تهران اجازه ساخت بیش از ۲ طبقه داده نمی‌شود و این موضوع سود حاصل از ساخت‌وساز در این مناطق را از بین برده است. البته کاهش ساخت‌وساز در سال گذشته نیز مزید بر علت شده است.

بیگی‌نژاد با اشاره به افزایش نرخ میلگرد در ماه های گذشته، افزود: بسیاری از اقلام تاثیر‌گذار در ساخت‌وساز بعد از نوسانات نرخ ارز به شدت افزایش نرخ را تجربه کردند. و از آنجایی‌که تعداد ناظران و نحوه نظارت در ساخت نیز تغییر کرده است هزینه‌ها تولید مسکن بالا رفته است.

به گفته وی؛ بازار مسکن در ماه‌های آینده روزهای نا آرام‌تری را تجربه خواهد کرد.

عناوین برگزیده