تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۹۳۰۶۳

مردم از مراجعه‌ی حضوری به ایستگاه راه‌آهن خودداری کنند/ استرداد بلیت قطار‌های مسافری از طریق تماس با تلفن ۱۵۳۹

می متالز - مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن جموری اسلامی ایران گفت: مردم برای استرداد بلیط قطار بجای مراجعه حضوری از طریق تماس با تلفن ۱۵۳۹ اقدام کنند.
مردم از مراجعه‌ی حضوری به ایستگاه راه‌آهن خودداری کنند/ استرداد بلیت قطار‌های مسافری از طریق تماس با تلفن ۱۵۳۹

به گزارش می متالز، با شیوع کرونا روز اول اسفندماه از مردم خواسته شد که از سفرهای غیرضروری بویژه سفرهای نوروزی اجتناب کنند. به همین منظور وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد کلیه ی هزینه های بلیط های مسافری در تمام حوزه ها اعم از حمل و نقل هوایی و ریلی بدون کسر جریمه و به طور کامل در صورت استرداد بلیط به مردم پس داده می شود.

اکثر مردم به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا بلیط های مسافری خود را لغو کردند و خواستار پس گرفتن پول خود شدند. ظاهرا تا هفته ی گذشته مشکلی وجود نداشت اما از روز اول هفته ی جاری با قطع شدن سامانه ی استرداد بلیط بسیاری از مردم در این شرایط خطیر بحران کرونا برای پس گرفتن هزینه ی استرداد بلیط خود مجبور شدند به صورت حضوری به ایستگاه های راه آهن مراجعه کنند.

بمب کرونا در راه‌آهن تهران ترکید/ سامانه اینترنتی که دکوری است

صادق سکری؛ مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مشکل پیش آمده گفت: سامانه ی استرداد بلیط با مشکلاتی مواجه شده بود که اکنون با مکانیزم تلفنی مرتفع شده و دیگر نیاز نیست هموطنان عزیز در این شرایط به ایستگاه های قطار مراجعه کنند.

سکری افزود: اکثر بلیط های مسافری اسفند و فروردین لغو شد که حجم بسیار بالایی بود و تا کنون حدود 82 میلیارد تومان از این بلیط های لغو شده به مردم پرداخت شده و بعد از این هم از طریق سامانه تلفنی تمام هزینه های مردم به طور کامل و در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

متعاقب پیگیری های انجام شده شرکت های حمل و نقل ریلی رجا و سفیر دقایقی قبل در اطلاعیه ای از رفع مشکل ایجاد شده خبر دادند که در ادامه مشاهده می کنید.

استرداد بلیت قطارهای مسافری از طریق تماس با تلفن شماره ۱۵۳۹

شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری رجا و سفیر به منظور رفاه هموطنان گرامی، و حفظ سلامت آنان از فردا دوشنبه(۲۶ اسفندماه) استرداد بلیت قطارها را از طریق تلفن ۱۵۳۹ نیز انجام می دهند.


روابط عمومی این شرکت‌های مسافری ریلی با اعلام این خبر افزود: از ساعت ۱۰صبح تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۹۸ هر کدام از مسافران شرکت های رجا و سفیر که تمایل به استرداد بلیت های خود را دارند می توانند از طریق سامانه ارتباط با مشتریان با تلفن ۱۵۳۹ تماس و به صورت تلفنی نسبت به استرداد اقدام کرده و وجه بلیت خود را حداکثر ظرف ۴۸ ساعت دریافت کنند.


شایان ذکر است متقاضیان استرداد هنگام تماس می بایست "شماره سریال بلیت های صادره"، "شماره تلفن همراه" (موبایلی) که هنگام خرید بلیت ثبت کرده اند همچنین "شماره کارت بانکی" یکی از افرادی که بلیت به نام ایشان صادر شده است را جهت تطبیق و استرداد وجه اعلام کنند.

عناوین برگزیده