تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۹۳۰۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی بیوکی با اشاره به فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب:

قاچاق کالا مانع اصلی رونق تولید در کشور / ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی، قاچاق را بی‌اثر می‌کند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از راه کارهای مهم برای مقابله با قاچاق، ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای با کیفیت داخلی است، قطعا اگر یک اعتماد دو طرفه میان مردم و تولید کنندگان صورت گیرد، آن زمان هیچ وقت مردم رغبتی برای خرید کالاهای خارجی که در مواردی قاچاق هستند، نخواهند داشت.
قاچاق کالا مانع اصلی رونق تولید در کشور / ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی، قاچاق را بی‌اثر می‌کند

به گزارش می متالز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسب فرا رسیدن روز مبعث رسول اکرم (ص) درباره لزوم مقابله با قاچاق و واردات بی رویه جهت تقویت تولید کشور، گفت: در شرایط کنونی تقویت و جهش تولید یکی از مهم ترین عوامل بهبود اقتصاد کشور است و ما امروز به توسعه کسب و کارهای تولیدی نیاز داریم تا این مسیر بتوانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از عوامل و موانع شکوفایی تولید کشور، معضل قاچاق کالا  است، افزود: در شرایط کنونی روند کنترل قاچاق مطلوب نیست، از این رو باید مسئولان مربوطه نسبت به مدیریت این حوزه اقدام کرده و در مقابله با قاچاق جدی باشند.

وی گفت: یکی از موارد مهم در بحث خودکفایی داخلی، موضوع تکمیل زنجیره تولید است، یکی اینکه ما در تأمین مواد اولیه، تجهیزات و قطعات به خودکفایی برسیم تا صفر تا صد محصولات در داخل تولید شود و نیازی به خارج وجود نداشته باشد.

موسوی بیوکی افزود: این موضوع باید یک بار برای همیشه جدی گرفته شود و سال 99 بهترین فرصت است تا ما برای تقویت تولید داخل، واردات کالاهای مشابه تولید داخل را به صورت کامل قطع کنیم، البته برخی موارد با صلاحدید مقامات قابل اصلاح خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: قطعا با توجه به نیروهای جوان و منابع انسانی بالا، استعداد و دانش بومی، رونق تولید امکان پذیر خواهد بود به شرطی که تمام دستگاه ها برای تحقق این مهم همکاری کنند.

موسوی بیوکی ادامه داد: یکی از مسائل مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای با کیفیت داخلی است، قطعا اگر یک اعتماد دو طرفه میان مردم و تولیدکنندگان صورت گیرد، آن زمان هیچ وقت مردم رغبتی برای خرید کالاهای خارجی که در مواردی قاچاق هستند، نخواهند داشت.

عناوین برگزیده