تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۹۳۱۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جمال ارونقی خبرداد:

ورود بالای ۱۵ میلیون عدد ماسک به کشور

می متالز - معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران از ورود ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد ماسک طی امشب و فردا شب به کشور خبرداد.
ورود بالای ۱۵ میلیون عدد ماسک به کشور

به گزارش می متالز، «مهرداد جمال ارونقی» افزود: از این تعداد ۱۵ میلیون عدد ماسک سه لایه و ۷۰۰ هزار عدد ماسک N۹۵ است.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه ای که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده تمامی گمرکات موظف و مکلف هستند به قید فوریت و بصورت شبانه روزی نسبت به ترخیص اقلام مرتبط با ویروس کرونا اقدام کنند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: برای ترخیص این اقلام هیچ بروکراسی وجود ندارد بلکه بصورت حمل یکسره و شبانه روزی در حال انجام است.

وی افزود: تمامی اقلام مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پس از ورود به گمرکات کشور بدون هیچ گونه ایستایی و معطلی ترخیص می شوند.

جمال ارونقی بیان داشت: دیروز ۱۰۰۰ دستگاه کمک تنفسی از بندر انزلی زیر چهار ساعت و همچنین پریشب یک محموله ۱۰۰ دستگاهی ونتیلاتور از فرودگاه امام ترخیص شد.

وی ادامه داد: محموله های دیگری نیز در راه است که امشب به فرودگاه امام می رسد و عملیات ترخیص این اقلام نیز بصورت شبانه روزی انجام خواهد شد.

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: تعداد چهار میلیون عدد ماسک سه لایه از گوانگجو چین امشب و ۷۰۰ هزار عدد ماسک N۹۵ و ۱۱ میلیون عدد ماسک سه لایه از شانگ های چین فردا شب وارد فرودگاه امام خمینی می شود.

عناوین برگزیده