تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۹۳۲۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار گلستان خبر داد:

غربالگری ۲۱۴ هزار خانوار روستایی گلستان/ معادن زغال سنگ تعطیل شدند

می متالز - استاندار گلستان از غربالگری ۲۱۴ هزار خانوار روستایی در استان خبر داد و گفت: قیمت اقلام بهداشتی نباید نسبت به قبل افزایش یابد.
غربالگری ۲۱۴ هزار خانوار روستایی گلستان/ معادن زغال سنگ تعطیل شدند

به گزارش می متالز، هادی حق شناس پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای گلستان، اظهار کرد: قیمت محلول های ضدعفونی موجود در بازار نباید بیشتر از آغاز شیوع بیماری کرونا باشد.

وی از تعطیلی تمامی بازارهای های هفتگی استان خبر داد و گفت: همچنین اماکن مذهبی یادمان شهدا در زمان تحویل سال تعطیل خواهند بود و برنامه فرهنگی در آن اجرا نخواهد شد.

استاندار گلستان یادآور شد: مرخصی تمامی مدیران استان در ایام نوروز لغو شده و باید تمامی مدیران حتی در روز اول فروردین در دسترس باشند.

حق شناس ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در غربالگری روستاییان، گفت: بیش از ۲۱۴ هزار خانوار روستایی استان در این طرح غربالگری شدند که در یک درصد آنها برخی علایم اولیه وجود داشت و شبکه درمان وضعیت آنان را بررسی خواهد کرد و پس از این غربالگری شهری هم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیمارستان های بندرگز و علی آبادکتول تخت های خالی موجود است و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی در هتل ورزش، اقامتگاه های بهزیستی و خانه کارگر شرایط پذیرش بیماران را دارند و خوشبختانه آمادگی کامل در کادر درمانی، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح وجود دارد اما بیش از همه رعایت مسایل بهداشتی و در خانه ماندن مردم می تواند در قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا موثر است.

حق شناس همچنین از تعطیلی معادن زغال‌سنگ استان تا ۱۰ فروردین خبرداد و گفت: بازار هفتگی بندرترکمن و اینچه برون هم تعطیل خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح ملی خاطر نشان کرد: علی رغم تمامی فشارهای بین المللی و تحریم های ظالمانه همبستگی ملی و اقدامات اجرایی در مقابله با ویروس کرونا، مناسب بوده و به معنای افزایش سرمایه های اجتماعی در سطح کشور است.

حق شناس ضمن آرزوی آغاز سالی خوش برای تمامی گلستانی ها اظهار کرد: تلاش داریم شیوع ویروس کرونا در استان را کنترل و روند ریشه کن سازی آن را تسریع کنیم و این اقدام علی رغم تمام تلاش های دستگاه های اجرایی نیازمند همراهی مردم در ایام نوروز و پرهیز از سفر و دیدو بازدیدهای مرسوم صورت می گیرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه از مردم خواسته شده از هرگونه سفر پرهیز کنند، گفت: در پنج خروجی استان با همکاری فرمانداری ها، شبکه بهداشت و هلال احمر تب سنجی صورت می گیرد و اگرچه چنانچه کسانی علایم ابتلا را داشته باشند، اجازه خروج از استان به افراد داده نمی شود.

عناوین برگزیده