تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۹۳۴۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تصمیمات بموقع سازمان برای جلوگیری از حباب

می متالز - به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده، سازمان بورس، بحث هایی، چون حجم مبنا و دامنه نوسان را مطرح کرد تا از حبابی شدن بیشتر سهم‌ها و تاثیرات نامناسب بر آینده بازار سرمایه جلوگیری شود.
تصمیمات بموقع سازمان برای جلوگیری از حباب

به گزارش می متالز، احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در بررسی بازار سرمایه و تصمیمات اخیر سازمان بورس گفت:در فضایی که تمامی سهم‌های خوب دچار مشکل شده و سهامی که بیش از ارزش ذاتی خود رشد کرده بودند نگرانی‌هایی برای سازمان مطرح شد. 


وی ادامه داد: به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده، سازمان بورس، بحث هایی، چون حجم مبنا و دامنه نوسان را مطرح کرد تا از حبابی شدن بیشتر سهم‌ها و تاثیرات نامناسب بر آینده بازار سرمایه جلوگیری شود.


این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: کاهش شدید قیمت نفت، که همواره یک عامل کاهشی برای شاخص به شمار می‌رود از یک سو و متعاقب آن تشدید کرونا و ریزش بازار جهانی برای بورس شرایطی منفی را رقم زد.


این کارشناس بازار سرمایه عوامل منفی موجود در شرایط حال را قوی‌تر از نکات مثبت دانست و افزود: به نظر می‌رسد سطح دلار حفظ شده و تا اردیبهشت ۹۹ قیمت بالاتری برای دلار نمی‌توان متصور شد. همچنین مقداری ترس از قطع شدن روند تولید، فروش و جریان پول نیز وجود دارد.


وی افزود: طی یکسال اخیر شاهد رشد خوب شاخص و رسیدن به ۵۱۰ هزار واحد بودیم که شرایط حال بازار نشان می‌دهد شاید ظرفیت بیشتر از این وجود نداشت.


اشتیاقی در پایان اضافه کرد:مجموعه عوامل ذکر شده حاکی از آن است که تا اردیبهشت ماه سال آتی شرایط رشد وجود نداشته و بعد از ماه مذکور، با ثبات وضعیت کرونا شروع مجدد شرکت‌های تولیدی پیش بینی می‌شود که بازار نیز مجددا فاز افزایشی خود را آغاز خواهد کرد.

عناوین برگزیده