تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۹۳۹۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشدید بازرسی های سختگیرانه برای جلوگیری از فعالیت صنوف غیر ضرور در استان ایلام

می متالز - رییس سازمان صمت ایلام گفت: سومین روز اجرای طرح فاصله اجتماعی، با بازرسی سختگیرانه از صنوف غیر ضرور در سطح بازارهای ایلام در قالب گشت های مشترک کلید خورد.
تشدید بازرسی های سختگیرانه برای جلوگیری از فعالیت صنوف غیر ضرور در استان ایلام

به گزارش می متالز، یارالله نصیری افزود: اصناف و بازاریان ایلام در طی سالیان متمادی به عنوان همراهان توانا و شایسته‌ نظام، در اجرای سیاست ها و برنامه های عمومی و اجتماعی دولت ها پیشقدم بوده اند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، تاکنون همراهی بازاریان و اصناف با ستاد مبارزه با کرونا قابل تقدیر بوده و در ادامه اجرای دستورالعمل طرح فاصله اجتماعی نیز ضروری است.

رییس سازمان صمت استان ایلام گفت: حضور معاون امور اقتصادی استانداری، جانشین دادستان، یگان امداد نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی، اتاق اصناف و چهار اکیپ 5 نفره از بازرسین سازمان صمت در سطح خیابان های شهر ایلام، بازرسی تک به تک مغازه ها نشان از اهمیت موضوع، دغدغه مسئولین و سازمان های نظارتی برای اجرای موفق و موثر طرح فاصله اجتماعی و نهایتا نابودی ویروس کرونا را دارد.

نصیری اضافه کرد: حضور گشت های مشترک در همه خیابان های اصلی شهر، تعطیلی بیش از 35 واحد صنفی از طریق تذکرات شفاهی و پلمپ 7 واحد صنفی به دلیل بی توجهی به تذکرات بازرسین، حاصل گشت مشترک امروز یکشنبه 10 فروردین در شیفت صبح است و این در حالی است که گشت های مشترک پایش و بررسی وضعیت بازارهای ایلام در دو شیفت صبح و عصر تا پایان اعلام طرح، در همه محلات ادامه می یابد.

وی گفت: جهت اطلاع صنوف غیر ضرور که نسبت به اجرای طرح فاصله اجتماعی بی توجه بوده، در صورتی که فعالیت آنان توسط بازرسین سازمان صمت و یا سایر نهادهای نظارتی تایید شود، پلمپ مغازه و متعاقب آن دردسرهای حضور در مراجع قانونی برای رفع پلمپ و تحمیل هزینه های زیاد، کمترین جریمه خواهد بود. لذا به آن واحدهای صنفی که هنوز شرایط جدید را نپذیرفته، توصیه می شود خود را با وضعیت موجود تطبیق داده و تا اعلام پایان طرح فاصله اجتماعی، با ستاد مبارزه با کرونا و گشت های بازرسی ونظارت سازمان صمت همکاری کنند.

رییس سازمان صمت ایلام در پایان بیان کرد: مردم عزیز می توانند فعالیت واحدهای صنفی غیر ضرور را از طریق سامانه رایگان 124 گزارش کنند.

عناوین برگزیده