تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۹۳۹۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلوگیری از صادرات ۱۳۱ تن دستکش در گمرک بازرگان / بازگشت ۲۴ تن ماسک در گمرک شهید رجایی

می متالز - ارونقی گفت: اظهارنامه صادراتی ۱۸۳ تن دستکش بهداشتی ابطال شده تا صاحبان کالا نسبت به بازگشت کالا اقدام کنند، از این ۱۳۱ تن دستکش، آن در گمرک بازرگان بود.
جلوگیری از صادرات ۱۳۱ تن دستکش در گمرک بازرگان / بازگشت ۲۴ تن ماسک در گمرک شهید رجایی

به گزارش می متالز، مهرداد جمال ارونقی، معاون امور گمرکی گمرک ایران، با اشاره به آخرین جزئیات ترخیص اقلام و تجهیزات پزشکی بیان کرد: در بحث صادرات ممنوعیت صدور دستکش‌ها در ۱۲ بهمن اعلام کردیم و حتی قبل از آن هم اجازه صدور دستکش را ندادیم.


وی افزود: ۲۱ بهمن به صورت رسمی از وزارت صمت طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار صادرات ماسک غیر قانونی اعلام شد. آخرین گزارش ما در بحث شوینده‌ها و مواد ضدعفونی کننده ابطال اظهارنامه ۳۰۱ تن مواد صادراتی در گمرکات قزوین، تبریز، غرب تهران، مشهد آستارا نوردوز و سمنان و جلفا است. با ابطال این کالاها صادرکنندگان به قید فوریت نسبت به بازگشت اقلام خود اقدام کردند.

این مقام مسوول بیان کرد: در بحث دستکش، اظهارنامه صادراتی ۱۸۳ تن دستکش بهداشتی ابطال شده تا صاحبان کالا نسبت به بازگشت کالا اقدام کنند، از این ۱۳۱ تن دستکش، آن در گمرک بازرگان بود که هماهنگی با وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

سازمان اموال تملیکی ۵ میلیون عدد ماسک به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داد

وی بیان کرد: در خصوص ماسک هم اظهارنامه ۲۴ تن ماسک در گمرک شهید رجایی را باطل کردیم که البته آن ها صادراتی نبودند. میزان این محموله ۵ میلیون عدد ماسک بوده است که تحویل دانشکاه شده است.

همچنین این مقام مسوول گفت: اظهارنامه ۹ تن البسه مختلف یکبار مصرف در ایلام و باشماق مریوان ابطال شده است. همچنین اظهارنامه ۱۴۴ تن کاغذ  تیشو هم ابطال شده است که صاحبان آن‌ها مبادرت به بازگشت کالا‌ها کرده اند که گمرک کاوه هستند.

عناوین برگزیده