تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۹۴۴۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بانک مرکزی روسیه فعلا طلا نمی خرد

می متالز - بازار طلا همچنان با معضلات نقدینگی رو به رو است، زیرا معادن و پالایشگاه ها به دلیل تأثیر اقتصادی که گسترش سریع ویروس کرونا در سراسر جهان دارد، بسته می شوند. با این حال، اکنون یک بازار بزرگ دیگر نیز می تواند انتظار داشته باشد که تقاضای کمتری مشاهده کند، زیرا یک بانک مرکزی بزرگ گفته است که به دلیل نوسانات زیاد، هیچ طلایی را خریداری نمی کند.
بانک مرکزی روسیه فعلا طلا نمی خرد

به گزارش می متالز، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که از اول آپریل خریدهای طلای داخلی خود را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

بانک گفت: "تصمیمات بیشتر در مورد خرید طلا به پیشرقت  اوضاع بستگی دارد."

نوسانات زیاد نه تنها باعث ایجاد چالش برای بازار طلا شده  است، بلکه اقتصاد روسیه نیز در جنگ قیمت نفت با عربستان سعودی در زجر و عذاب قرار گرفته. قیمت نفت خام West Texas Intermediate (WTI) و نفت خام West Texas Intermediate (WTI) روز دوشنبه به پایین ترین نرخ 18 سال گذشته رسید و  قیمت ها به زیر 20 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

این اطلاعیه همچنین درحالی انجام می شود که همه گیر ویروس کرونا با زمین گیر کردن هزاران پرواز که تحویل این فلز به بانک ها و دلالان در سراسر جهان را انجام می دادند، هرج و مرج در بازار جهانی طلا ایجاد کرده است. شکاف در زنجیره تأمین جهانی باعث ایجاد کمبود در بازارهای کلیدی شده است. تحلیلگران می گویند که گرچه بسیاری از کالاهای گرانبها موجود است، اما همیشه در جای مناسب نیستند.

بانک مرکزی روسیه بر بازار طلا مسلط است و به طور مداوم ذخایر طلای خود را هر ماه برای سه سال گذشته افزایش داده است

طبق اطلاعات شورای جهانی طلا، بانک مرکزی روسیه سال گذشته 158.1 تن خریداری کرده است. اطلاعات WGC نشان می دهد که بانک مرکزی در ژانویه 8.1 تن طلا خریداری کرده است.

اگرچه روسیه در آینده نزدیک به ذخایر طلای خود اضافه نخواهد کرد، اما برخی از تحلیلگران انتظار ندارند که بانک مرکزی به زودی فروش طلای خود را آغاز کند.

خوان کارلوس آرتیگاس، مدیر تحقیقات سرمایه گذاری در WGC گفت: اگرچه خرید طلا در مقایسه با بودجه ها وسطح سالهای گذشته ممکن است سقوط کند، اما طلا همچنان یک تغییر متنوع کننده سبد ذخایر ارزی جذاب برای بانک های مرکزی است.

وی افزود: در دنیایی با نرخ بهره های کم، بانک های مرکزی می توانند برای حمایت از ارزهای خود، به دارایی های طلا خود اعتماد کنند.

قیمت طلا در حال حاضر در تلاش است تا انگیزه خرید مداوم پیدا کند.طلای معاملات آتی تحویلی در  ژوئن در زمان انتشار این خبر به 1636 دلار در هر اونس معامله می شد و بیش از 1 درصد برای روز کاهش داشت.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده