تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۹۴۶۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همراهی مسوولانه و خوب اصناف خراسان جنوبی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی/ گشت زنی روزانه تیم های مشترک و نظارت بر اجرای دقیق طرح

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان بیش از 97 درصد اصناف فهیم و موقعیت شناس به صورت داوطلبانه و مسئولانه نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام نموده و به خوبی با مسئولان استانی همکاری داشته اند.
همراهی مسوولانه و خوب اصناف خراسان جنوبی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی/ گشت زنی روزانه تیم های مشترک و نظارت بر اجرای دقیق طرح

به گزارش می متالز، داوود شهرکی ضمن قدردانی از همراهی تمامی متصدیان اصناف و مشاغل مشمول طرح افزود: به منظور اجرای دقیق و نظارت بر طرح فاصله گذاری اجتماعی در حوزه اصناف، روزانه گشت‌های مشترکی با حضور نمایندگان ادارات مرتبط از جمله پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و.. در سطح مرکز استان و شهرستان ها انجام می شود.

شهرکی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌ها و مصوبات اجرایی ستاد کرونا و همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی واحدهای غیرضرور تا اطلاع ثانوی باید تعطیل باشند که در این راستا از آغاز این طرح تاکنون 1200 تذکر شفاهی و 585 تذکر کتبی به اصناف استان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و بر اساس عمل به مسوولیت اجتماعی باید توسط اصناف انجام شود، ادامه داد: 34 واحد صنفی که پس از دادن تذکرات شفاهی و کتبی کماکان بدون توجه به تذکرات به فعالیت خود ادامه دادند که برابر قانون پلمپ شده و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

وی بیان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی با توجه به اینکه با سلامت مردم در ارتباط است باید با جدیت توسط اصناف اجرا شود و بازرسان این سازمان با همراهی سایر دستگاه های نظارتی بر این مهم نظارت خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تنها راه شکست این بیماری قطع زنجیره انتقال و ماندن در خانه است گفت: با توجه به موضوع سلامت مردم، از کلیه اصناف غیرضرور درخواست داریم تا فعالیت خود را تا اطلاع ثانوی و تا پایان طرح آغاز نکنند، در غیر این صورت با توجه با اهمیت موضوع سلامت جامعه و همچنین اجرای مصوبات ستاد، برخورد قانونی با این دسته از مشاغل صورت خواهد گرفت.

عناوین برگزیده