تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۹۴۹۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان جهت تحقق شعار سال

می متالز - ییس سازمان صمت گلستان، برنامه های این سازمان در راستای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید را بیان نمود.
برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان جهت تحقق شعار سال

به گزارش می متالز، حسین طلوعیان گفت: علی رغم مشکل سیل استان در ابتدای سال ۹۸ و ویروس کرونا در انتهای این سال، خوشبختانه وضعیت سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت گلستان رشد مناسبی داشت و آمار تولید بسیاری از واحدهای صنعتی استان نیز با افزایش همراه بود.

طلوعیان افزود: امسال که به تدبیر مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده برای تحقق این شعار اقدامات گذشته کافی نیست و برای جهش در حوزه تولید باید اقدامات جهادی انجام شود.

به گفته وی، تولید به دو عامل اصلی، یکی تامین زیرساختها و دیگری سرمایه در گردش وابسته است.

رییس سازمان صمت گلستان تصریح کرد: در سال جدید ۲۵۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساختهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی پیش بینی شده است.

به گفته طلوعیان، حدود ۲۸۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در استان وجود دارد که با ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداری خواهند رسید و ۶۰۰۰ نفر شغل جدید نیز ایجاد خواهند نمود و لذا یکی از اولویت های ما در سال جهش تولید خواهد بود.

طلوعیان همچنین گفت: توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود نیز ما را بر آن می دارد تا به پر کردن ظرفیت خالی واحدهای موجود توجه جدی تری داشته باشیم و در صورت رفع مشکلات این واحدها شاهد افزایش چشمگیری در میزان تولید واحدهای تولیدی استان خواهیم بود و البته احیاء و راه اندازی واحدهای راکد نیز که پس از اجرای طرح رونق تولید در کشور چند سالی است مورد توجه قرار گرفته باید بصورت ویژه تری در برنامه بانکها و قوه قضائیه قرار گیرد.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری صنعتی انجام گرفته استان در سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان بود و امسال برای تحقق جهش تولید لازم است این میزان به ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان برسد.

عناوین برگزیده