تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۹۵۰۹۷
سرویس خبر : انرژی

مشارکت نروژ در طرح کاهش تولید جهانی نفت

می متالز - نروژ، بزرگترین تولیدکننده نفت غرب اروپا، اعلام کرد که پیوستن به توافق بین‌ المللی گسترده کاهش تولید را بررسی می‌کند.
مشارکت نروژ در طرح کاهش تولید جهانی نفت

به گزارش می متالز، کشورهای نوردیک که میزان تولید نفت آنها برای سال‌های آینده در مسیر رشد قرار دارد، از سال ۲۰۰۲ تا کنون در هماهنگی‌های بین‌ المللی کاهش تولید نفت برای حمایت از قیمت‌ها مشارکت نداشتند.

اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده نفت قرار است در قالب جلسه ای در هفته آینده در مورد ظرفیت دستیابی به یک توافق گفتگو کنند. عربستان سعودی و روسیه اعلام کرده اند که لازمه دستیابی به این توافق، پیوستن سایر تولیدکنندگان تعیین کننده دیگر است.

وزیر نفت و انرژی نروژ گفت:” ما با دیگر ذی نفعان اصلی، از جمله سایر کشورهای تولید کننده صحبت کرده ایم.”

تینا برو، اعلام کرد:” اگر گروه بزرگی از تولیدکنندگان، به میزان چشمگیری با کاهش تولید موافقت کنند، نروژ نیز کاهش یک جانبه را مورد نظر قرار می دهد. اگر که این موضوع از مدیریت منابع و اقتصاد ما حمایت کند.”

این کشور نروژ در ماه فوریه، ۱.۷۵ میلیون بشکه نفت خام در روز یعنی ۲ درصد کمتر از عرضه جهانی تولید کرده است.

نروژ بعد از سقوط سابق بازار در سال ۲۰۱۴، در چندین نوبت برای پیوستن به گفتگوهای اوپک و شرکایش دعوت شد اما این پیشنهاد را رد کرد.

دولت نروژ اخیرا در روز پنج شنبه اعلام کرد که برنامه کاهش، در دستور کار قرار نگرفته است. اما اکنون تمایل آنها برای پیوستن به تلاش های بین المللی نشان می دهد که رکود کنونی تا چه میزان ناخوشایند است.

برو گفت: ” به دلیل همه گیری ویروس کووید ۱۹، وضعیت کنونی در بازار نفت چالش برانگیز است. این وزارت خانه از نزدیک پیشرفت بازار را دنبال می کند.”

تولید نروژ تاکنون تحت تأثیر اقدامات محدود کننده به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا، تحت تأثیر قرار نگرفته است.

عناوین برگزیده