به گزارش می متالز، رئیس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با اعلام این خبر به مشتریان و متقاضیان اخذ تسهیلات از بانک مسکن، گفت: در یک همکاری مشترک میان مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت امور اعتباری بانک مسکن قرار است به زودی فرآیند تشکیل پرونده برای متقاضیان اخذ تسهیلات از این بانک بدون نیاز به مراجعه فیزیکی و بهصورت غیرحضوری انجام شود تا به این ترتیب مسیر اخذ تسهیلات برای مشتریان بانک مسکن آسانتر و سریعتر از گذشته شود.
رضا صالحی شهرابی درخصوص این تصمیم که به زودی پس از تصویب نهایی و هماهنگی با شعب انجام خواهد شد، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و اخذ تصمیماتی همچون شیفتی شدن روزهای کاری شعب بانک، دغدغهای برای برخی از متقاضیان اخذ تسهیلات برای چگونگی تشکیل پرونده و بهخصوص خانمهای خانهدار برای مراجعه به شعب جهت پیگیری امور ایجاد شد. مدیران بانک مسکن نیز با توجه به این دو دغدغه و با هدف کاهش مراجعه حضوری شهروندان به شعب در این ایام، تصمیم به اجرای طرح « تشکیل غیرحضوری و اینترنتی پروندههای تسهیلاتی» گرفتند.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن این خدمت نوین بانک مسکن طی روزهای آتی، روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان در ایام نوروز و همچنین در صورت ادامه داشتن شیفتی شدن روزهای کاری شعب به علت شیوع ویروس کرونا در سال جدید متوقف نخواهد شد.
وی درخصوص روند تشکیل پروندههای تسهیلاتی بهصورت اینترنتی توضیح داد: متقاضیان پس از نهایی شدن مراحل اجرایی این تصمیم میتوانند با مراجعه به سایت بانک مسکن و با کلیک روی گزینهای که پیش بینی میشود، فرآیند ثبت درخواست خود جهت تشکیل پرونده را آغاز کنند.
صالحی افزود: در این مرحله، فرآیند شناسایی مشتری از طریق ارسال پیامک تایید مشتری به شماره همراه وی انجام خواهد شد، سپس مشتری با انتخاب نوع تسهیلات مدنظر، وارد مرحله ثبت مشخصات هویتی خود، اطلاعات ضامن یا در صورت لزوم اطلاعات وکیل خود خواهد شد.
رئیس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن همچنین به بارگذاری مدارک موردنیاز بهصورت اینترنتی اشاره کرد و گفت: طبق پیشبینیهای انجام شده قرار است تمامی مدارک موردنیاز برای تشکیل پرونده بهصورت اینترنتی امکانپذیر باشد و پس از اتمام این مرحله یک کد رهگیری برای متقاضی صادر خواهد شد.
به گفته وی، پس از این اطلاعات ثبت شده از طریق شعبه مبدأ بررسی و چک میشود تا از انتخاب صحیح شعبه توسط متقاضی نیز اطمینان حاصل شود.
وی تصریح کرد: در صورتی که مشتری شعبه موردنظر را بهصورت صحیح انتخاب نکرده باشد از طریق ارسال پیامک به وی اطلاع داده خواهد شد تا اصلاحات مدنظر مجددا اعمال شود.
صالحی با بیان اینکه پس از بررسی و ارزیابی تمامی مدارک و تشکیل پرونده فیزیکی از سوی شعبه به مشتری برای حضور در شعبه اطلاع داده میشود، گفت: مشتری برای ارائه اصل مدارک و احراز هویت نهایی با هماهنگی در شعبه حاضر میشود و مرحله پایانی اخذ تسهیلات انجام میشود. به این ترتیب دغدغه مشتریان درخصوص تعطیلی شعب در زمان مراجعه حضوری آنها نیز رفع خواهد شد.
وی در پایان با تاکید بر آنکه روند پرداخت تسهیلات در بانک مسکن به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد، عنوان کرد: پروسه پرداخت تسهیلات به متقاضیان همچون گذشته ادامه خواهد داشت. حتی درخصوص پرداخت تسهیلات به سیلزدگان از آنجاکه محل تامین اعتبار این نوع تسهیلات بودجه سال ۹۸ بوده، در قالب نامهای به شعب اعلام شده تا اردیبهشت ماه سال آینده نیز همچنان پاسخگویی متقاضیان اخذ این نوع تسهیلات باشند.