تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۹۵۵۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت تشریح کرد:

۴۰ برنامه وزارت صنعت در هفت محور برای سال جاری

می متالز - برات قبادیان از طراحی و اجرای ۴۰ برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفت محور برای امسال خبرداد.
۴۰ برنامه وزارت صنعت در هفت محور برای سال جاری

به گزارش می متالز، قبادیان اظهار کرد: شعار "جهش تولید" به دنبال شعارهای سال های گذشته یعنی حوزه تولید از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: گرچه شیوع کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ و همچنین اعمال تحریم ها مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده اما اقدامات خیلی خوبی هم در حوزه اقتصادی صورت گرفته و برای امسال نیز برنامه های اقتصادی را تدارک دیده ایم.

این مقام مسئول از طراحی و اجرای ۴۰ برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفت محور برای امسال خبرداد و گفت: این برنامه ریزی ها از اواخر سال گذشته انجام شد اما با نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" برنامه های وزارتخانه را بر این موضوع متمرکز کردیم.

قبادیان با اشاره به هفت محور اصلی برنامه های وزارتخانه در سال جدید اظهار داشت: این هفت محور عبارتند از توسعه و تعمیق ساخت داخل در ۱۱ برنامه، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی در پنج برنامه، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه معادن کشور در پنج برنامه، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان در پنج برنامه، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری در پنج برنامه، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت در پنج برنامه و همچنین تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری در چهار برنامه.

وی تأمین مواد اولیه برای تولید کالا از خارج از کشور، افزایش هزینه های مبادلاتی و کاهش تقاضای صنوف را از جمله معضلات حوزه تولید داخل برشمرد و افزود: به ازای ۱۰ درصد کاهش واردات کالاهای واسطه ای و سرمایه ای حدود ۲,۵ درصد از رشد صنعتی کاسته می شود و امروز تمام فشار کاهش درآمدهای نفتی به تولید وارد می شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تحریم ها، موضوع FATF، شیوع کرونا و کاهش قیمت نفت عمدتاً از مشکلات و بحث های جدیدی هستند که در سال های گذشته با آن مواجه نبودیم اما با این وجود برنامه هایی را حول محور اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان و فناوری تدوین کردیم.

عناوین برگزیده