تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۹۵۸۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران:

نباید در حمایت‌های دولت تبعیضی وجود داشته باشد

می متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران گفت: انتظار همکاران ما در صنف آهن و فولاد تهران این است که در سال ۱۳۹۹ از اعضای این اتحادیه حمایت بیشتری شود و هیات دولت و سیاست‌گذاران، بدون تبعیض با جامعه اصناف همانند کارمندان دولتی رفتار کند.
نباید در حمایت‌های دولت تبعیضی وجود داشته باشد

به گزارش می متالز، وقتی ادارات دولتی تعطیل و یا به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند و حقوق کارمندان بر اساس نرخ مصوب بودجه قانونی سال ۹۹ پرداخت می‌شود، اصناف هم انتظار دارند این سیاست در مورد آن‌ها نیز اعمال شود تا بتوانند در مسیر تحقق جهش تولید، پویایی کسب و کار و اشتغال، گام‌های اساسی بردارند.

حمیدرضا رستگار اظهار داشت: انتظار می‌رود سیاست‌گذاران و هیات دولت بدون هیچ تبعیضی با جامعه اصناف مانند کارمندان دولتی رفتار کند؛ یعنی وقتی ادارات دولتی تعطیل و یا به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند و حقوق کارمندان بر اساس نرخ مصوب بودجه قانونی سال ۹۹ پرداخت می‌شود، اصناف هم انتظار دارند این سیاست در مورد آن‌ها نیز اعمال شود و یا مانند کشورهای توسعه یافته ضرر و زیان واحدهایی که دارای شناسه مالیاتی هستند تامین و حقوق دریافت کنند. در این صورت است که با ادامه روند تعطیلی‌ها، واحدهای اقتصادی می‌توانند به حیات خود ادامه دهند و از آثار ناشی تعطیلی‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: خوشبختانه با همه سیاه‌نمایی‌ها و تبلیغات مسموم در فضاهای مجازی دشمنان، مردم ایران با فرهنگ و تمدن تاریخی خود نشان دادند که همیشه در مواجه با مشکلات یک صدا و در کنار هم هستند و به معنای واقعی نوع‌‌دوست و دارای منش انسانی هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران ضمن اشاره به همکاری اصناف و توزیع‌کنندگان برای تامین مایحتاج مردم و ثبات زنجیره‌های کالایی، یادآور شد: در این سال‌ها خیلی تلاش شد نقش تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها کم‌رنگ یا بی‌اثر نشان داده شود و نظام توزیعی به سبک کشورهای سرمایه‌داری تغییر پیدا کند که بنگاه‌های بزرگ انباشت سرمایه داده و بنگاه‌های کوچک اقتصادی بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی، حذف گردند.

رستگار ضمن ابراز خرسندی از اینکه نقش اصناف برگرفته از فرهنگ و غیرقابل کتمان است، مطرح کرد: نقش اصناف در امر توزیع مویرگی کالا قابل تقدیر است و در حال حاضر شاهد هستیم که اصناف با به خطر انداختن سرمایه جانی و مالی خود یک بار دیگر در روزهای سخت حامی دولت و در کنار مردم بوده و موجب آرامش خاطر در تامین مایحتاج ضروری مردم شده‌اند و به دلیل ماهیت ذاتی و قانونی خود، ثبات اقتصادی و فکری را برای توزیع کالای اساسی به جامعه برگردانده‌اند.

وی گفت: متاسفانه در این بازه زمانی، همکاران صنف آهن و فولاد مانند تمام اصناف دیگر روزهای سختی را پشت سرگذاشته‌اند. همانطور که می‌دانید در ماه‌های پایانی سال ۹۸ به دلیل نوسانات افسار گسیخته ارز و کاهش ارزش ریال، اکثر بنگاه‌های اقتصادی کوچک دچار خسارت و رکود غیرقابل جبران شدند و امیدشان به  اسفندماه سال ۹۸ بود که به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مجبور به تعطیلی واحدهای خود شدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن وفولاد و فلزات تهران ادامه داد: اما هزینه‌های جاری و متعدد فروشندگان آهن و فولاد اعم از اجاره، حقوق کارگر، بیمه، مالیات و... ادامه دارد و با ادامه تعطیلی‌ها و روند فعلی، موجب از بین رفتن سوددهی شده است. هر چند که ویروس کرونا برای طبقه خاصی از جامعه نبوده و همه آحاد جامعه را مورد هدف قرار داده اما همیشه قشر ضعیف و بنگاه‌های اقتصادی کوچک بیشترین خسارت را در شرایط بحرانی متحمل می‌شوند.

بر اساس گزارشی رستگار تاکید کرد: بر اساس آمار حدود ۵۵ درصد اقتصاد ایران شامل بخش‌های خدماتی است و در صورت ادامه وضعیت فعلی و بحران ناشی از این ویروس تا اردیبهشت ماه و در صورت عدم همکاری بخش دولتی با بخش خصوصی و اصناف، می‌تواند مشکلات غیرقابل جبرانی را رقم بزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به ‌نظر می‌رسد حل این مهم نیاز به تعامل و توجه ویژه‌تر دولت دارد و به دلایلی که بازگو شد، انتظار  همکاران در صنف آهن و فولاد تهران این است که در سال ۱۳۹۹ از اعضای این اتحادیه حمایت بیشتری شود که تمام تلاش خود را برای پویایی کسب و کار، اشتغال و جهش تولید خواهند کرد.

عناوین برگزیده