تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۹۶۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تغییر سیاست‌های گله‌وار در بازار سرمایه

می متالز - حال باید از صحرایی سوال کرد، چه شد که با تغییر جایگاه و سمت، نگاه کارشناسی شما درباره دامنه نوسان تغییر کرد و به حامیان این طرح پیوستید؟
تغییر سیاست‌های گله‌وار در بازار سرمایه

به گزارش می متالز، علی صحرایی، در حالی مدافع طرح کاهش دامنه نوسان قیمت سهام در شرایط کنونی است که در خرداد سال ۹۴ با افزایش خریداران، افزایش دامنه نوسان را منطقی و مطابق با استاندارد های جهانی عنوان کرده بود.

صحرایی در این مصاحبه با بیان اینکه علاوه بر شفافیت یکی از اولویت‌های سهامداران موضوع نقدشوندگی است گفته بود: با توجه به این که کمترین دامنه نوسان در بورس‌های دنیا متعلق به بورس کشور ماست، بنابراین باید خود را به استانداردهای بورس‌های جهانی نزدیک کنیم.

به گفته او :با توجه به این که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بورس اوراق بهادار با تقاضای ورود سرمایه گذاران خارجی مواجه شده است باید به استانداردهای بورس‌های جهانی نزدیک‌تر شویم.

صحرایی در ادامه با اشاره به این که دامنه نوسان روزانه قیمت سهام در سالهای گذشته از ۲ به ۴ درصد افزایش یافته است گفته بود: بسته به شرایط اقتصادی کشور و نیز بازار سرمایه، در آینده این دامنه افزایش خواهند یافت.

معاون بازار آن روزهای شرکت بورس با بیان این که وضعیت معاملات و نیز قوانین بورس ما دائم توسط سرمایه گذاران خارجی در حال رصد شدن است تصریح کرده بود :افزایش دامنه نوسان در بازار از مطالبات جدی سهامداران است که با تقاضای شرکت بورس به تصویب شورای عالی بورس و نیز سازمان بورس اوراق بهادار رسیده و این اتفاق در حال عملی شدن است.

وی در آن موقع به تسنیم گفته بود: هر چه دامنه نوسان روزانه قیمتها در بورس بازتر باشد نقدشوندگی بازار نیز بهبود خواهد یافت، بعلاوه این که این موضوع قدرت تحلیل سهامداران را نیز افزایش می دهد.

صحرایی گفته بود: در حال حاضر رفتار توده‌وار در بازار سرمایه کشور حاکم است و زمانی که دامنه نوسان روزانه قیمتها در بورس زیاد باشد معامله گران به صف‌های خرید و فروش برخورد نمی‌کنند و بدور از رفتار هیجانی، نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام خواهند کرد.

حال باید از آقای صحرایی سوال کرد، چه شد که با تغییر جایگاه و سمت، نگاه کارشناسی شما درباره دامنه نوسان تغییر کرد و به حامیان این طرح پیوستید؟ این حاصل انتصاب به جای انتخاب در بازار سرمایه است.

عناوین برگزیده