تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۹۶۰۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کمک های مجتمع مس سرچشمه به سیل زدگان استان کرمان تشریح شد

می متالز - نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مس سرچشمه رفسنجان کالاها و اجناس مورد نیاز را با ارزش بیش از ۴.۵ میلیارد ریال به سیل زدگان جنوب استان کرمان ( رودبار و زهکلوت ) کمک کرد.
کمک های مجتمع مس سرچشمه به سیل زدگان استان کرمان تشریح شد

به گزارش می متالز، محمود پورقاسمی بیان کرد: مدیریت مجتمع سرچشمه از روزی که سیل به منطقه جنوب استان کرمان وارد شد و برای ساکنان و زیرساخت های این منطقه خسارت به بار آورد انجام هرگونه خدمات رسانی را به موکب شرکت ملی صنایع مس ایران (مجتمع مس سرچشمه) محول کرد.

نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: مجتمع مس سرچشمه طبق مسوولیت های اجتماعی که دارد کمک های شایسته ای ارائه داده و این کمک ها ادامه دارد.

وی افزود: این کمک ها شامل 500 تخته پتو، 2 هزار  پوشک بچه، 12 هزار کنسرو ماهی، 2 هزار لباس زنانه، 13 هزار آب معدنی، 5 هزار بسته ساقه طلایی، یکهزار غذای آماده، 5 تن آرد و ... است.

وی ادامه داد: از دیگر کمک های مس سرچشمه به سیل زدگان زهکلوت و رودبار پخت و توزیع 3 هزار وعده غذای گرم بود.

پورقاسمی تصریح کرد: با سرکشی های انجام شده توسط سردار معروفی فرمانده، سپاه ثارالله استان و سردار مطهری، جانشین وی از منطقه زهکلوت و راه های مسدود شده بر اثر سیلاب، توانستیم 34 کیلومتر از مسیر زهکلوت تا چاه ابراهیم و  پنج انگشت را با دستگاه های مکانیکی و لودرهای مجتمع مس سرچشمه بازگشایی کنیم که در این مسیر راه های 26 روستا بر اثر سیلاب مسدود شده بود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر کمک های مس سرچشمه به سیل زدگان جنوب استان، فراهم آوردن امکانات جهت انتقال بیماران، خانم های باردار و ... با هلیکوپتر و آمبولانس به بیمارستان بود.

نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه مردم زهکلوت و رودبار جنوب استان کرمان اغلب کپرنشین هستند؛ گفت: مردم سیل زده این منطقه علاوه بر اینکه زندگی آنها زیرآب رفته و نابود شده است مشکل ویروس کرونا که در جامعه وجود دارد هم بر این مشکلات اضافه شده و یکی از کمک های مس این است که بتوانیم کارواش های صنعتی در این منطقه راه اندازی و فرش و گلیم های سیل زدگان را شستشو دهیم تا هرچه زودتر ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه 150 نفر از خادمان موکب و کارگران مجتمع مس سرچشمه به طور جهادی در انجام این امور فعالیت دارند و پای کار ایستاده اند تا نوید زندگی در میان این مردم و سیل زدگان بدهند، تصریح کرد: با مدیریت مجتمع مس سرچشمه که از انجام فعالیت ها و مسوولیت های اجتماعی دریغ ندارد بررسی هایی که انجام دادیم قرار است چادرهای اسکان موقت با کمک مجتمع مس در مناطق سیل زده جنوب استان مستقر کنیم.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده