تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۹۶۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات ۱۰۷ محموله بهداشتی به کشور تا کنون / ۸ دستگاه تولید ماسک به چرخه تولید اضافه شد

می متالز - سخنگوی گمرک از واردات ۱۰۷ محموله بهداشتی و تجهیزات به کشور از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا خبر داد.
واردات ۱۰۷ محموله بهداشتی به کشور تا کنون / ۸ دستگاه تولید ماسک به چرخه تولید اضافه شد

به گزارش می متالز، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، با اشاره به آخرین واردات محموله‌های بهداشتی به کشور اظهار کرد: تا روز گذشته بالغ بر ۱۰۷ محموله بهداشتی و پزشکی وارد کشور شده است.

وی افزود: این محموله‌های بهداشتی شامل گان، ماسک، کیت تشخیص، دستگاه‌های تشخیص، کامپیوتر‌ها و تجهیزات مورد نیاز پزشکی، هواساز، دارو‌های مرتبط با بیماری کرونا، عینک محافظ مورد نیاز پرستاران و پزشکان، لوله‌های آزمایشگاهی، تب سنج، ونتیلاتور پیشرفته برای تنقس بیماران حاد، ترموتر تشخیص، ماسک‌های n۹۵، ۸ دستگاه دیگر تولید ماسک، انواع دستکش، قطعات مورد نیاز برخی ونتیلاتورها، دستگاه‌های آزمایشگاهی و سایر موارد خرد مورد نیاز صنعت پزشکی به کشور هستند.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این محموله‌ها به گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و ظرف کوتاه‌ترین مدت ترخیص می‌شوند، بیان کرد: در بین این ۱۰۷ محموله وارداتی به کشور، محموله‌های اهدایی از کشور‌های مختلف هم وجود دارد که آن‌ها همگی ترخیص شده اند.

لطیفی در پایان بیان کرد: ترخیص اقلام بهداشتی و پزشکی با کمترین تضامین و مدارک ارائه شده از جانب مالک اجناس صورت می‌گیرد، هم اکنون گمرک ایران به صورت ۲۴ ساعته با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکثر اقلام وارداتی در این حیطه را ترخیص کرده است و تنها تعداد بسیار اندکی از اقلام به علت عدم مراجعه صاحبان را ترخیص نکرده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد