تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۹۶۰۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پلمب ۱۰۵ واحد صنفی در خراسان شمالی

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۱۰۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان‌های مختلف استان از ابتدای فروردین تاکنون، به علت رعایت نکردن دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا، پلمب شده است.
پلمب ۱۰۵ واحد صنفی در خراسان شمالی

به گزارش می متالز، امین قربانی روز دوشنبه اظهار داشت: در شهرستان بجنورد، ۵۶۱ مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام شده است که این بازدیدها، منجر به ۴۰۷ مورد تذکر، ۵۲ مورد تعهد و اخطار و ۱۲ مورد پلمب شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف ها در شهرستان های شیروان و اسفراین گزارش شده است افزود: در شهرستان فاروج ۱۴ واحد، مانه و سملقان ۱۹ واحد، جاجرم پنج  واحد، شیروان ۳۰ واحد، اسفراین ۲۵ واحد و در مجموع ۱۰۵ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

قربانی اظهار داشت: صنف های متخلف که دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکرده اند بیشتر از کسبه لوازم خانگی، پوشاک، آرایشگاه زنانه و مردانه و نیز نانوایی هستند که منجر به پلمب واحد شده است.  

وی افزود: در شهرستان های راز و جرگلان و گرمه، تمام واحدهای صنفی با تعامل و مشارکت بسیار مطلوب، در زمینه تعطیلی واحدهای صنفی مشمول طرح قطع زنجیره کرونا همکاری داشته اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون در این ۲ شهرستان هیچ‌ واحدی پلمب نشده است.

اکنون پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد در زمینه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی، سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی و در مجموع ۲۵ هزار و ۹۱۸ واحد صنفی در خراسان شمالی فعال است و شمار اتحادیه های صنفی استان نیز ۱۳۸ اتحادیه است.

عناوین برگزیده