تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۹۶۰۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ادامه افت قیمت آلومینیوم باعث زیان‌دهی تولیدکنندگان خواهد شد

می متالز - آخرین آمار Aladdiny نشان می‌دهد که واحدهای ذوب آلومینیوم چین تولید سالانه را به دلیل شیوع کرونا ویروس تا ۳۴۰ هزار تن کاهش داده‌اند.
ادامه افت قیمت آلومینیوم باعث زیان‌دهی تولیدکنندگان خواهد شد

به گزارش می متالز و به نقل از Aluminium Insider، واحدهای ذوب چین برای کاهش ۳۴۰ هزار تنی تولید سالانه پس از شیوع کرونا ویروس، تعمیر و نگهداری پاتلاین‌های قدیمی را در دستور کار قرار دادند. در روز ۲۴ مارس، قیمت آلومینیوم شانگهای به حدود ۱۱ هزار و ۳۴۰ یوان بر تن رسید که کمترین سطح سه سال اخیر بود. ظرفیت تولید سالانه این کشور ۳۶ میلیون تن است.

گروه مشاوره و تحقیقاتی Wood Mackenzie تخمین زده است که قیمت آلومینیوم کمتر از ۱۲ هزار یوان به معنی زیان‌دهی حدود ۷۰ درصد تولیدکنندگان چینی خواهد بود. علاوه بر این، سوددهی این واحدها با جهش قیمت آلومینا پس از مشکلات عرضه معدنی بوکسیت و افزایش هزینه حمل و نقل تحت تاثیر قرار گرفته است.

پس از افت تقاضا ناشی از شیوع کرونا ویروس و در نتیجه، افزایش موجودی در دو ماه نخست سال، موجودی بورس شانگهای از ۱۸۵ هزار و ۱۲۷ تن در پایان ماه دسامبر سال گذشته به ۵۱۹ هزار و ۵۴۲ تن افزایش داشته است.

سایت خبری و تحلیلی Baiinfo نیز اعلام کرد که تولید آلومینیوم تا به حال ۲۴۰ هزار تن کاهش داشته است و در آینده نیز ۶۰ هزار تن دیگر کاهش خواهد داشت. واحدهای ذوب آلومینیوم چین در یک دوراهی بزرگ مانده‌اند: فروش آلومینیوم با قیمت فعلی باعث زیان خواهد شد، اما نفروختن آن باعث کاهش جریان نقدی آنها خواهد شد.

تولیدکنندگان غربی باید از بحران‌های گذشته عبرت بگیرند و به صورت هماهنگ، نسبت به کاهش تولید جهانی اقدام کنند. اگر تولیدکنندگان خود اقدامی برای کاهش تولید نکنند، قیمت به‌قدری افت خواهد داشت که تولیدکنندگان را به ورطه تعطیلی اجباری خواهند کشاند.

عناوین برگزیده