تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۷
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۹۶۲۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدهی ۹ درصدی شاخص بورس در هفته سوم فروردین

می متالز - بازار سرمایه با افزایش ۹.۱ درصدی و بازارهای ارز (دلار) و سکه به ترتیب با افت ۲.۴ درصدی و رشد ۰.۸ درصدی سومین هفته امسال را پشت سر گذاشتند.
بازدهی ۹ درصدی شاخص بورس در هفته سوم فروردین

به گزارش می متالز، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۱۶.۴۵ درصد رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) بدون بازدهی و بازار سکه با افزایش ۶.۳ درصدی مواجه بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افزایش ۹.۱درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب افت ۲.۴ درصدی و رشد ۰.۸درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.

این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های زراعت و خدمات وابسته با ۲۱.۹ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۹.۶ درصد، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی بجز تامین اجتماعی با ۱۹.۵ درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی بجز اکتشاف با ۱۱۸ درصد، انتشار، چاپ و تکثیر با ۱۷.۵ درصد، خرده‌فروشی بجز وسایل نقلیه با ۴.۴ درصد، منسوجات با ۴.۲ درصد و گروه مواد و محصولات دارویی با ۱.۵ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند.

همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۱۲۳۴۷میلیون سهمی، سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۱۵۵میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۲۱۲۰میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۲۰۵۵میلیون سهم، خودرو و ساخت قطعات با ۱۹۴۵میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۸۳۹میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۵۸۹میلیون سهم، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با ۱۳۲۸میلیون سهم، استخراج کانه‌های فلزی با ۹۱۷ سهم و گروه سیمان، گچ و آهک با ۷۵۹میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد