تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۹۶۳۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان خبر داد:

افزایش 12 درصدی تعداد بازرسی های صنفی و تولیدی در استان سمنان در سال 98

می متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بازرسی از واحدهای صنفی در استان درسال گذشته، ۱۲ درصد افزایش داشته است.
افزایش 12 درصدی تعداد بازرسی های صنفی و تولیدی در استان سمنان در سال 98

به گزارش می متالز، مهدی یحیایی در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی در استان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ، ۵۹ هزار و ۶۱۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۷ ، ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا وخدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته است که تعداد ۵۱۸۱ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد ۴۳۹۹ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر تعداد تخلف ۴۱ درصد و از نظر تعداد پرونده متشکله ۴۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسوول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ بر ۲۶۵ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال کشف که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

یحیایی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی و تأکید مؤکد بر توانمندی های اقتصادی و تولیدی کشور در جهت تهیه کالاهای اساسی و نیز پر بودن انبارهای استراتژیک را از مهمترین برنامه های سازمان صمت می باشد.

عناوین برگزیده