تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۵۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۹۶۶۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرکز پژوهش‌های اتاق ایران بولتن اسفندماه 1398 را منتشر کرد

فعالان اقتصادی امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش چه خدماتی از اتاق‌های بازرگانی دریافت می‌کنند؟

می متالز - بولتن اقتصادی اسفند 1398 با عنوان «خدمات اتاق‌های بازرگانی در کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش» از سوی مرکز پژوهش‌های اتاق ایران منتشر شد. در این گزارش خدمات ارائه شده توسط اتاق‌های بازرگانی امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش به فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.
فعالان اقتصادی امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش چه خدماتی از اتاق‌های بازرگانی دریافت می‌کنند؟

به گزارش می متالز، مرکز پژوهش‌های اتاق ایران بولتن اقتصادی اسفندماه 1398 را با عنوان «خدمات اتاق‌های بازرگانی در کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش» منتشر کرد. در این گزارش، خدمات ارائه شده توسط اتاق‌های مورد مطالعه به فعالان اقتصادی و کسب‌وکارهای متعدد مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: یک جزء مهم در مطالعه اتاق‌های بازرگانی بررسی و طبقه‌بندی خدمات ارائه شده توسط این نهاد است؛ چراکه شناسایی کارآمدترین اشکال این خدمات و بهره‌گیری از آن، کارآمدی اتاق را در انجام مأموریت خود به‌عنوان سازمان حمایت از منافع جامعه کسب‌وکار افزایش می‌دهد.

اتاق‌های بازرگانی طیف وسیعی از خدمات را در اختیار اعضای خود قرار می‌دهند. در مطالعه تطبیقی سه اتاق بازرگانی در کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه و اتریش برخی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط این اتاق‌ها به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد. به طور مثال خدمات اتاق دبی شامل مشاوره، آموزش کارآفرینان از طریق مرکز استارت‌آپ‌ها و برنامه صادرکننده ماه با هدف شناسایی، معرفی و حمایت از صادرکنندگان برتر دبی و اعتبارسنجی شامل امتیاز اعتباری شرکت و اطلاعات مالی، اقتصادی و تجاری طرف معاملات اعضای اتاق دبی است.

اتاق ابوظبی برنامه «راهنمای رقابت بنگاه‌های کوچک و متوسط» را با هدف توانمندسازی کارآفرینان برای برنامه‌ریزی مناسب و آماده‌سازی شرکتشان برای حضور در بازار را ارائه می‌کند. از دیگر خدمات این اتاق باید به برنامه ارتباط کسب و کار اشاره کرد که به سرمایه گذاران خارجی و داخلی امارات مشاوره می‌دهد.

خدمات اتاق استانبول شامل مشاوره، آموزش فنی و حرفه‌ای برای افراد جویای شغل و یافتن شریک تجاری است. اتاق بازرگانی ازمیر نیز اقدام به تأسیس دانشگاه اقتصاد ازمیر با هدف پیوند دوباره دنیای کسب و کار و دانشگاه، پاسخ به نیاز بخش صنعت، ایجاد زمینه‌های جدید خلاقیت در تحصیل دانشجویان و جلوگیری از فرار مغزها از ازمیر نمود.

اتحادیه اتاق‌ها و بورس کالای ترکیه (TOBB) نیز یافتن شریک تجاری و ارائه خدمت به بنگاه‌های کوچک و متوسط به منظور دسترسی به تأمین مالی را در لیست خدمات خود دارد. علاوه بر آن از جمله موفق‌ترین پروژه‌های این اتاق باید به طرح نوسازی مرزهای ترکیه با مشارکت بیش از 137 اتاق و بورس کالا اشاره کرد. این نوسازی شامل مواردی نظیر مدرن کردن معماری، تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی، نوآوری‌های تکنولوژیک و سیستم‌های بازرسی اشعه ایکس است.

همچنین مهم‌ترین خدمات ارائه شده در اتاق‌های اتریش را خدمات مشاوره تشکیل می‌دهد که شامل موارد گوناگونی است. مهم‌ترین نوع مشاوره در اتاق‌های بازرگانی اتریش مشاوره کشاورزی است که توسط اتاق کشاورزی این کشور ارائه می‌شود. اتاق اقتصادی فدرال اتریش نیز در زمینه آموزش کارآفرینان جوان، دوره‌های آموزش و مشاورهای حداکثر سه‌ساله ارائه می‌دهد که تمرکز این دوره‌ها بر جنبه‌های بازاریابی و تأمین مالی است.

متن کامل بولتن اسفند 1398 مرکز پژوهش‌های اتاق ایران را از اینجا مشاهده کنید.

عناوین برگزیده
اجاره بدون پورسانت
ورود شورای‏‌شهر نیویورک به مساله «مسکن»؛ پرداختی مستاجر‌ها به آژانس‏‌ها متوقف شد

اجاره بدون پورسانت