تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۹۶۸۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌ بینی وضعیت بورس در سال ۹۹

می متالز - یک تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: امسال هم این بازار از نظر بازدهی، مطلوب پیش‌بینی می‌شود اما مردم نباید امسال انتظار بازدهی بازار بورس همانند سال گذشته را داشته باشند.
پیش‌ بینی وضعیت بورس در سال ۹۹

به گزارش می متالز، پیمان حدادی درباره آینده بازار بورس در سال جاری با اشاره به اینکه امسال بازار سرمایه از سایر بازارهای موازی بازدهی بیشتری دارد، اظهار کرد: بازدهی بازار سرمایه بیشتر از نرخ تورم است و مانند هر بازار دیگری برای سرمایه‌گذاری در آن باید دانش لازم را داشت.

وی به مردم توصیه کرد که با سرمایه‌های مازاد خود در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و البته قبل از ورود به بازار بورس، آموزش‌های لازم را بگذرانند.

حدادی که در برنامه پایش سخن می‌گفت، اظهار کرد: بهترین راه حل برای سرمایه‌گذاری مردم استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردانی است.

این کارشناس اقتصادی، بازار سرمایه ۱۳۹۹ را از نظر بازدهی، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید انتظار معقولی از این بازار داشت. مردم نباید امسال انتظار بازدهی بازار بورس همانند سال گذشته را داشته باشند.

وی درباره عملکرد سازمان بورس اوراق بهادار نیز افزود: سیاست‌گذاری‌های این سازمان خوب بوده اما به تصمیمات هر مدیر انتقاداتی وجود دارد. تغییرات در قوانین بازار بورس در چندماه اخیر زیاد شده که این امر نادرست بوده و باعث بدبینی سرمایه‌گذاران می‌شود.

حدادی با بیان اینکه سازمان بورس باید به سمت اصلاح سیستم و معاملاتی برود، گفت: فعالان بازار سرمایه از هسته معاملات به شدت ناراضی هستند، چرا که با افزایش حجم معاملات این هسته کشش لازم را ندارد و مداوم سیستم معاملاتی بورس کشور مختل می شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: مردم باید با دانش به بازار سرمایه وارد شوند و از نظرات کارشناسان دارای مجوز استفاده کنند، چراکه ممکن است در آینده با استفاده از کارشنان غیر رسمی متضرر شوند.

عناوین برگزیده