تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۹۶۸۶۹
سرویس خبر : انرژی

تشدید برخوردها با جرائم احتمالی سرقت مواد نفتی در استان اصفهان

می متالز - نخستین نشست هم‌اندیشی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان و فرماندهان نیروی انتظامی استان به‌منظور هماهنگی و جدیت بیشتر ارگان‌های ذی‌ربط در دستگیری و خلع ید و برخورد قاطع با متعرضان به شریان‌های حیاتی کشور برگزار شد.
تشدید برخوردها با جرائم احتمالی سرقت مواد نفتی در استان اصفهان

به گزارش می متالز، در نخستین نشست هم‌اندیشی مسوولان صنعت انتقال نفت منطقه اصفهان و فرماندهان نیروی انتظامی استان بر عزم راسخ این نیرو برای حفاظت از خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و پیشگیری و مقابله با متعرضان به این سرمایه ملی کشور تأکید شد.

در این نشست سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان عملیات انتقال گفت: با توجه به اهمیت شریان‌های حیاتی کشور، لازم است بیش از پیش حفاظت و امنیت خطوط انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور برقرار شود و با عزم نیروی انتظامی استان و همکاری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان فصل جدیدی از پیشگیری، مقابله و کشف جرائم احتمالی در حوزه استحفاظی اصفهان را آغاز کنیم.

وی افزود: به این منظور طرحی همه‌جانبه در دو بعد پیشگیری و کشف ارائه خواهد شد و با همکاری تمامی دست‌اندرکاران بعد از ۶ ماه این طرح به مراتب بالا ارسال و به‌عنوان یک ایده برای پایش و ایجاد امنیت در سراسر کشور اجرا می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: به این منظور از شرکت‌های دانش‌بنیان که دارای ایده‌هایی خاص هستند به‌منظور پایش استفاده خواهد شد.

سیاوش اورنگی، مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان نیز پس از ارائه گزارشی درباره حوزه استحفاظی منطقه و شرح وظایف و مأموریت‌های شرکت گفت: این منطقه با بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر خطوط لوله در اندازه‌های ۸ تا ۳۶ اینچ وظیفه انتقال ایمن و پایدار روزانه میلیون‌ها لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی و تأمین خوراک مورد نیاز پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز، همچنین حفاظت شبانه‌روزی از این شریان‌های حیاتی را برعهده دارد.

وی تأکید کرد: سرقت از خطوط لوله انتقال مواد نفتی، آسیب به زیرساخت‌های انرژی کشور محسوب می‌شود که افزون بر تحمیل هزینه‌هایی پیش‌بینی‌نشده برای ایمن‌سازی خطوط، موضوعاتی همچون امنیت جانی مجاورین و مسائل زیست‌محیطی را نیز در پی دارد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان با ارائه گزارشی از رشد آمار کشف محل‌های سرقت از خطوط لوله و هزینه‌های سنگین ایمن‌سازی و تداوم انتقال پایدار انرژی در سال‌های اخیر، ابراز امیدواری کرد با همکاری بیش از پیش نیروی انتظامی استان و نهادهای امنیتی مرتبط، شاهد ریشه‌کنی این شبکه‌ها و بالا رفتن امنیت شریان‌های حیاتی کشور باشیم.

در پایان این نشست با حضور فرماندهان نیروی انتظامی استان، از مرکز انتقال نفت و تأسیسات شهید بهشتی اصفهان بازدید شد.

عناوین برگزیده