به گزارش می متالز، تقاضای ورق فولادی ناچیز بود ولی از سرگیری پروژه های ساختمانی از قیمت مقاطع حمایت نمود. در ماه مارس صنعت خودروسازی چین به 75 درصد ظرفیت تولید قبلی بازگشت و تولید و فروش خودرو نسبت به فوریه 4 برابر شده 1.422 میلیون دستگاه تولید شد و 1.43 میلیون دستگاه خودرو فروش رفت. البته میزان تولید خودرو نسبت به مارس 2019 نیز 44.5 درصد و فروش آن 43.3 درصد افت داشت.
حاشیه سوددهی تولید کننده های ورق فولادی که محصول فولادی اصلی مورد استفاده در صنایع است در سطح پایینی است. تقاضای ورق هنوز ناچیز است که به دلیل رکود بازار لوازم خانگی و ماشین های سواری است.
ولی بازار مقاطع وضعیت بهتری داشت چون کارگران ساختمانی زیادی به سر کار بازگشتند و حاشیه سوددهی میلگرد 9 آوریل 47.11 دلار هر تن بود که از اوایل فوریه بالاترین رقم ثبت شده بود.
طبق برآورد انجمن آهن و فولاد چین کل تولید فولاد خام چین اواخر مارس 2.48 میلیون تن در روز بوده که 0.69 درصد نسبت به اواسط مارس کمتر و 5.34 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت. همچنین موجودی محصولات فولادی نیز 31 مارس 9 درصد نسبت به 20 مارس افت داشته 18.07 میلیون تن ثبت شد.