تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۹۶۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تلاش برای افزایش سهم تسهیلات اصناف آسیب دیده فارس/ در بخش صنوفی که محل عرضه کالای اساسی هستند تعطیلی نداریم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۴ هزار پروانه کسب اصناف در استان فارس وجود دارد، ابراز کرد: این درحالی است که تعداد زیادی از صنوف غیر ضروری جهت کنترل و مهار شیوع بیماری کرونا مجبور به تعطیلی شدند و به همین منظور در تلاش هستیم سهم تسهیلات بیشتری را برای اصناف فارس از کشور دریافت کنیم.
تلاش برای افزایش سهم تسهیلات اصناف آسیب دیده فارس/ در بخش صنوفی که محل عرضه کالای اساسی هستند تعطیلی نداریم

به گزارش می متالز، «حمیدرضا ایزدی» خاطرنشان کرد: هم‌چنین صنوفی که در این بحران بیکار شده‌اند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند که تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی با بیان این‌که پیشنهاد شده است که مردم استان فارس و صنوف، کالای‌های خود را از تولیدات داخل استان خریداری کنند تا رونق بازار به روال عادی برگردد، تصریح کرد: درحال حاضر فقط در بخش صنوفی که عرضه کالاهای اساسی دارند تعطیلی نداریم و بقیه صنوف غیر ضرور تعطیل هستند.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه درحال ارزیابی خسارات وارد شده به صنعت، معدن و صنوف در استان فارس هستیم، بیان کرد: تا چند روز آینده این خسارات برآورد خواهد شد.

ایزدی با اشاره به همزمانی شیوع کرونا در آستانه سال جدید بیان کرد: خیلی از صنوف و تولید کنندگان که کالاهای مورد نیاز شب عید را خریداری و یا تولید کرده بودند تا موضوع کسادی سال قبل را جبران کنند، اما متأسفانه «کرونا» اجازه خرید به مردم را نداد!

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا مردم هزینه‌های خود را صرف خرید کالای اساسی و اقلام بهداشتی کردند و هم‌چنین با توجه به دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا کشور صنوف غیر ضرور تعطیل شدند و همین امر باعث شد کارخانه های مرتبط با تامین محصولات این صنوف نیز دچار مشکل و کسادی شوند.

«ایزدی» با بیان این‌که این موضوع به صورت زنجیره‌ای، هم تولید کنندگان و هم توزیع‌کنندگان را با مشکل مواجه ساخت؛ ابراز کرد: پیشنهادات استان در کلیه بخش‌ها برای بعد از بحران کرونا توسط ستاد مدیریت بیماری کرونای استان جمع‌آوری و تدوین شد و برای تصویب به ستاد مبارزه با کرونا کشور ارسال شد.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: بانک‌ها برای پرداخت اقساط تسهیلات ۳ ماه تنفس اعمال کرده‌اند و هم‌چنین؛ تسهیلات ۱۲ درصدی برای ۱۰ صنف و بنگاه تولیدی در نظر گرفته شده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: در این شرایط با همکاری دستگاه قضا، اداره کل بازرسی استان، اداره کل تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی با هرگونه تخلف گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و .... از سمت بنگاه‌های اقتصادی برخورد قاطعانه خواهد شد.

عناوین برگزیده