تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۹۷۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با داد و ستد ۱۴ تا دو برابری رخ داد:

معاملات مشکوک ۱۲ شرکت فرابورسی، هلدینگ بزرگ و دو شرکت بورسی

می متالز - ۱۲ شرکت فرابورسی از جمله صدرا و بانک ایران زمین به همراه هلدینگ بزرگ بورسی در فهرست معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.
معاملات مشکوک ۱۲ شرکت فرابورسی، هلدینگ بزرگ و دو شرکت بورسی

به گزارش می متالز، امروز که بازار سهام دستخوش اختلال سامانه معاملات بورس و فشار فروش در دو ساعت اول بود، شاخص بورس با اضافه کردن 1937 واحد دیگر در عدد 626 هزار و 465 واحد ثبت شد.

همچنین بیش از 5.2 و 3.4 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات هم از آن بانک تجارت با 1.11 میلیارد سهم و بانک صادرات و ذوب آهن با 441 و 264 میلیون سهم بود.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 14 تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست و برای دومین روز متوالی سرمایه گذاری اقتصاد نوین قرار گرفت که در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس حضور دارد باز هم با رشد 1.9 درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد بیش از 2.9 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های پگاه فارس، کشتیرانی دریای خزر، گز سکه، ایتالران، سرمایه گذاری نفت و گاز تامین (تاپیکو)، بانک ایران زمین، نیرو ترانس، گروه صنعتی ملی، صدرا، کرمان خودرو، جنرال مکانیک، برق عسلویه مپنا، بیمه اتکائی امین و سرمایه گذاری ملت، مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور 12 شرکت فرابورسی از جمله "خصدرا، وزمین و کاتیا " به همراه هلدینگ بزرگ بورسی تاپیکو از جمله نکات جالب این فهرست است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده