تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۹۷۰۳۵

آغاز احداث ترمینال جدید فرودگاه تبریز در سال جاری

می متالز - مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته توسعه اپرون فرودگاه تبریز در دستور کار قرار گرفت و با بهره‌برداری از آن ظرفیت پارک هواپیما در این فرودگاه ۲ برابر می شود.
آغاز احداث ترمینال جدید فرودگاه تبریز در سال جاری

به گزارش می متالز، رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی در خصوص مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در سال گذشته توضیحاتی ارایه کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی فرودگاه تبریز در سال‌های گذشته، توسعه اپرون فرودگاه بود که خوشبختانه در سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و با بهره برداری از آن ظرفیت پارک هوایپما در فرودگاه تبریز ۲ برابر می‌شود.

آذری در این باره افزود: عملیات توسعه بخش غربی این پروژه در سال ۹۸ به اتمام رسیده است و زمین قسمت شرقی پروژه در اوایل سه ماهه دوم سال ۹۸ به پیمانکار تحویل داده شد که این بخش نیز از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است و در ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

او به بیان دیگر اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: اتمام پروژه توسعه ترمینال ۳ فرودگاه تبریز، برقراری مجدد پروازهای سهند، اتمام آشیانه شرکت هواپیمایی آتا که آماده افتتاح است، بهسازی باند ۳۰ چپ و بهسازی و زیباسازی ترانزیت داخلی از جمله فعالیت‌های انجام شده  در سال ۹۸ به شمار می رود.

وی اضافه کرد: تهیه و نصب تسمه نقاله دوار تخت گالتی به طول ۳۴ متر، تهیه و نصب تسمه نقاله نواری خطی به طول ۵۸ متر،  انجام موفقیت آمیز حج تمتع و چندین پروژه کوچک و بزرگ فرودگاهی را می توان به موارد بالا افزود.

آغاز احداث ترمینال جدید در فرودگاه تبریز

آذری با بیان این که مهم‌ترین نیاز فرودگاه تبریز و درخواست مردم و مسوولان استانی در حال حاضر آغاز عملیات احداث ترمینال ۲۲ هزار متر مربعی این فرودگاه است، تصریح کرد: به همین دلیل اولین اولویت ما در سال جدید آغاز عملیات اجرایی احداث این ترمینال خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این آغاز پروژه آبیاری قطره‌ای فرودگاه تبریز، اتمام عملیات توسعه اپرون شرقی، آغاز احداث موتورخانه ترمینال حج و نیز بهره برداری از تاکسیوی M۰  از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری به شمار می‌رود.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی سال گذشته یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۶۵ نفر از فرودگاه تبریز جا‌به‌جا شده‌اند و تعداد کل پروازهای این فرودگاه نیز ۱۱ هزار و ۸۱۸ پرواز بوده است. میزان بار جا به جا شده نیز ۱۳ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۰۹کیلوگرم بوده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده