تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۹۷۲۹۸
سرویس خبر : انرژی

راه‌اندازی پتروشیمی هلیلان و دره شهر با سرمایه ۱۲ هزار میلیاردی

می متالز - استاندار ایلام گفت: ۲ پتروشیمی کوچک مقیاس در هلیلان و دره شهر با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان در دست اقدام و پیگیری است و واحد الفین زیرمجموعه شرکت پتروشیمی ایلام نیز به تنهایی ۱۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.
راه‌اندازی پتروشیمی هلیلان و دره شهر با سرمایه ۱۲ هزار میلیاردی

به گزارش می متالز، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیرعامل پتروشیمی ایلام اظهار داشت: چندین پروژه در سفر رییس جمهوری به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان توسط پتروشیمی ایلام در دست اقدام است که با راه انداری شهرک پتروشیمی مشکلات زیرساختی آنها برطرف می شود.

وی یادآور شد: ایجاد شهرک پتروشیمی با راه اندازی صنایع پایین دستی تحول عظیمی در رونق اقتصادی، اشتغال و تولید این استان ایجاد می کند و مشکلات زیرساخت های اساسی نظیر آب، برق و گاز را برطرف می کند.

سلیمانی دشتکی به پیگیری و رفع مشکلات شرکت پتروشیمی ایلام نظیر مالیات برارزش افروده، بلوکه شدن بخشی از دارایی ها توسط سازمان بازرسی و مشکلات کارگری اشاره کرد و گفت: با تدابیر مناسب و پیگیری مکرر این مشکلات برطرف شد و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: فعالیت شرکت پتروشیمی موجب رونق اقتصاد، اشتغالزایی و توسعه استان می شود که از این سرمایه گذاری های بخش خصوصی به دلیل محدودیت های دولتی استقبال می کنیم.

استاندار ایلام گفت: استان دارای ذخایر ارزشمند نفت و گاز است که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه ها کمک بزرگی به جهش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال ایلام می کند.

شورای کارگری در پتروشیمی ایجاد شود

استاندار ایلام گفت: بدون شک با راه اندازی شهرک پتروشیمی ایلام مجموعه کارگری این شرکت افزایش می یابد که نیازمند راه اندازی شورای کارگری است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: این شورا به موقع می تواند به مسائل ومشکلات کارگران شرکت ورود و آن را برطرف کند.

وی تاکید کرد: عدم وجود این شورا در صورت وجود مشکلات کارگری موجب دامن زدن به بسیاری مسائل می شود در حالی که با تشکیل شورای کارگری بلافاصله به معضل کارگران و خواسته آنها توجه و رسیدگی لازم انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مدیرعامل جدید پتروشیمی ایلام با فعالیت بیشتر در سال جهش تولید رونق بسیار خوبی در این حوزه در استان ایجاد کند.

مجتمع پتروشیمی ایلام با حدود ۲ هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.

در صورت بهره برداری از فاز دوم (واحد الفین)، پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید به ۴۵۰ هزار تن اتیلن در سال خواهد رسید.

طرح احداث پتروشیمی ایلام پس از مطالعات فراوان در شرکت ملی پتروشیمی به تصویب رسید و در سال ۸۱ عملیات احداث این مجتمع پتروشیمی در بخش چوار در زمینی به مساحت ۱۲۲ هکتار در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.

این مجموعه با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی احداث شده و تا امروز شرایط اشتغال برای بالغ بر ۲ هزار و ۱۹۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.

بیش از ۳.۵ درصد از ذخایر نفتی و ۱۱ درصد از ذخایر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد.

عناوین برگزیده