تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۹۷۳۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نصب سمبل خوک‌ها در کنار تندیس گوسفند‌ها در سعادت آباد

می متالز - پنهان شدن خوک‌های طمع کار پشت گوسفند‌های هیجان زده واقعا جالب توجه است.
نصب سمبل خوک‌ها در کنار تندیس گوسفند‌ها در سعادت آباد

به گزارش می متالز، در حالی که سرعت ورود نقدینگی به سمت بازار سهام روزانه افزایش یافته است، اما در کنار گاو‌ها و خرس‌های سنتی بازار، اما دسته‌های جدیدی از خوک‌های طمع کار که انتظار دارند قیمت سهام حتی با وجود نیاز به اصلاح، باز هم رشد بیشتری داشته باشد، پشت سر موج‌های رمه وار گوسفند‌های تازه نفس و هیجان زده در بازار راه افتاده و رد پای خود را بر جای گذاشته اند. شناسایی رفتار اکثریت بازار نقطه قوت یک معامله گر حرفه‌ای به شمار می‌رود. در بازار‌های مالی نماد گاو معرف قدرت و شکوه است و در بازار‌های سهام معرف بازاری صعودی و رو به رشد هستند. بازاری که کلیت آن صعودی بوده و تقاضا برای سهام زیاد و عرضه کم است.

در بازار‌های گاوی توان خریداران بیشتر از فروشندگان است و معمولا اکثر سرمایه گذاران در این بازار‌ها به سود‌های رویایی دست می‌یابند. هنر یک معامله گر حرفه‌ای در این است که بازار‌های گاوی را به خوبی تشخیص داده و از رشد سهام نهایت سود و استفاده را ببرد.

اما خرس نماد شکست است. در بازار‌های سهام نمایانگر بازاری نزولی و رو به پایین هستند. در این بازار‌ها اکثریت بازار نزولی بوده و عرضه سهام زیاد بوده و تقاضا کم است.

در بازار‌های خرسی برعکس بازار گاوی، توان فروشندگان بیشتر از خریداران بوده و کلیت بازار در حال فروش سهام خود هستند. به همین خاطر بازار تمایل به ریزش دارد. یک معامله گر حرفه‌ای باید توان تشخیص بازار‌های خرسی را داشته و از آن دوری کند.

سمبل خوک‌ها نمادی از حرص و طمع هستند. معامله گرانی که نمادی از خوک‌ها هستند، تعداد بیشماری از افراد را در بازار تشکیل می‌دهند. این افراد معمولا سود‌های به دست آورده خود را به دلیل طمع بیش از حد از دست می‌دهند. چنین افرادی یا سودی در بازار کسب نمی‌کنند و یا سود‌های بسیاز ناچیزی به دست می‌آورند. چنانچه این گروه بر طمع خود فائق شوند، توانایی کسب سود‌های بالایی را دارند.

گوسفندان نیز نماد معامله گران ترسو هستند این دسته معمولا از دیگران پیروی می‌کنند. گاهی در لباس گاو‌ها و گاهی هم در لباس خرس‌ها نقش آفرینی می‌کنند و به دنبال گاو‌ها و خرس‌ها در بازار هستند. هر حرکتی که از سوی معامله گران دیگر رخ دهد، همان را انجام می‌دهند.

این گروه اکثریت بازار سهام را تشکیل می‌دهد. یک معامله گر حرفه‌ای چنانچه قادر به شناسایی رفتار این گروه باشد، می‌تواند معاملات سودآوری داشته باشد.

این ۴ حیوان نمادی از رفتار معامله گران در بازار‌های سهام هستند و تنها جنبه نمادین دارند. چرا که از دیرباز از این حیوانات به عنوان سمبل بازار بورس نام برده می‌شود.

عناوین برگزیده