تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۹۷۵۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارگزار تاکید کرد:

کاهش استرس کارگزارى‌ها با بازگشت عرضه‌هاى بورس‌کالا

می متالز - بازگشت روزهاى عرضه محصولات مختلف در بورس کالا به روال عادی از شنبه آینده عاملى موثر در آرامش بازار، تنظیم هرچه بهتر معاملات و کاهش استرس و فشار بالاى معاملات که روى دوش کارگزاران است.
کاهش استرس کارگزارى‌ها با بازگشت عرضه‌هاى بورس‌کالا

به گزارش می متالز، محمد لطفى بیان کرد: بورس کالا در اقدامى پسندیده و در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دست به اعمال تغییراتى در زمان و روزهای عرضه محصولات زد که با توجه تمرکز عرضه ها در روزهاى خاص، شاهد فشردگى کار کارگزارى ها و وجود برخى محدودیت ها براى عرضه کنندگان بودیم.

لطفى ادامه داد: در برهه اخیر با توجه به شمار بالاى عرضه محصولات در یک روز، مسوولیت سنگینى روى دوش کارگزاران بود تا هماهنگى لازم میان عرضه کننده و خریدار را انجام دهند و خواسته هاى دو طرف معامله را تامین کنند، از این رو اطلاعیه اخیر بورس کالا براى بازگشت معاملات به زمان عادى موجب آرامش بازار و کاهش استرس کارگزارى ها مى شود.

این کارگزار گفت: وقتى کل عرضه هاى محصولات فولادى یا پتروشیمى در یک روز انجام مى شود کارگزاران باید فشار مضاعفى را تحمل کنند. از طرفى براى مثال عرضه یک محصول فولادى که مصرف کننده براساس سهمیه سامانه بهین یاب خرید می کند، اگر در آن روز (دوشنبه ها) موفق به خرید نشود و یان تعطیل باشد، احتمال دارد روز خاص عرضه در هفته بعد وارد ماه بعدی شود و سهمیه خرید آن خریدار از بین می رود؛ اما از هفته آینده با توجه به امکان عرضه فولادسازان در روزهاى مختلف این ریسک نیز برطرف مى شود.

به گفته این کارگزار، به طور طبیعى عرضه هاى منظم و روتین محصولات به تنظیم بهتر بازار به دلیل خرید متناوب مصرف کنندگان کمک شایانى می کند و از این رو تصمیم اخیر بورس کالا براى کل بازار از جمله کارگزار، عرضه کننده و خریدار بهتر است.

عناوین برگزیده