تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۹۷۷۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه بانک توسعه تعاون

می متالز - بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از تعاونی‌های بهداشتی و لوازم پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به امضا رساند.
انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه بانک توسعه تعاون

به گزارش می متالز، این تفاهم نامه برای همکاری و هم‌افزایی برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت در حمایت از تولیدکنندگان محصولات مقابله با کرونا برقرار شده است. مطابق این تفاهم‌نامه به میزان هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های تعاونی تولیدکننده کالای طبی «دستکش و ماسک»، مواد ضدعفونی‌کننده و البسه بیمارستانی پرداخت می‌شود. به‌رغم محدودیت زمانی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش ساعت کار بانک‌ها؛ مراحل تشکیل پرونده، تکمیل مدارک و پرداخت تسهیلات به‌سرعت پیگیری و انجام شده و مراحل اجرایی اعطای تسهیلات به‌صورت دائم رصد می‌شود.

این تسهیلات از محل منابع داخلی و با سود ۱۴ درصدی به‌صورت سرمایه در گردش در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد. سعی بانک بر این است تا در انجام فرآیند اعطای تسهیلات، تکمیل مدارک و دریافت تضمینات، نهایت آسان‌گیری اعمال شود تا این تسهیلات هرچه سریع‌تر در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گیرد. همچنین درصورتی‌ که شرکت‌های تولیدکننده لوازم بهداشتی و پزشکی واجد شرایط در استان‌های گوناگون، از سوی استانداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شوند، امکان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از این بانک را خواهند داشت.

عناوین برگزیده