تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۹۷۸۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد:

ابلاغ برنامه‌های سال «جهش تولید» در بخش صنعت، معدن و تجارت

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به اینکه اهم برنامه‌های سال «جهش تولید» در بخش صنعت، معدن و تجارت نهایی و ابلاغ شده است، گفت: این برنامه‌ها در هفت محور و 40 برنامه شامل توسعه و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب‌وکار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت، تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری، توسط وزیر صمت ابلاغ شد.
ابلاغ برنامه‌های سال «جهش تولید» در بخش صنعت، معدن و تجارت

به گزارش می متالز، سعید زرندی گفت: این برنامه‌ها در هفت محور و 40 برنامه شامل توسعه و تعمیق ساخت داخل در راستای جهش تولید (11 برنامه)، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی (پنج برنامه)، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه (پنج برنامه)، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان (پنج برنامه)، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری (پنج برنامه) بهبود فضای کسب‌وکار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت (پنج برنامه)، تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری (چهار برنامه) توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به همه معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ابلاغ شد.

وی افزود: در این برنامه الزامات تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های جهش تولید، به صورت دقیق مشخص شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: راه‌کارهای رسیدن به جهش تولید، چالش‌های فراروی بخش صنعت در سال 99 فرصت جهش‌های درون‌بخشی در سال جاری و هدف‌گذاری شاخص‌های تولید و تجارت در سال 99، از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

زرندی گفت: وظایف و اقدامات هر یک از بخش‌های مختلف در وزارتخانه مشخص شده و عملکردها بر اساس این برنامه، رصد و پایش خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای تحقق برنامه‌های وزارتخانه، جلسات، مکاتبات و برنامه‌ها را با سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با بخش تولید و تجارت، هماهنگ خواهد شد.

معاون طرح و برنامه  وزارت صمت خاطرنشان کرد: جهش تولید با همراهی و هماهنگی همه بخش‌های اقتصادی و اجرایی کشور دنبال خواهد شد.

عناوین برگزیده