تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۹۷۹۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دست هایی نمی خواهند هپکو جان بگیرد!

می متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی: متاسفانه استان مرکزی از اواخر سال 95 درگیر بحث تجمعات کارگری شده است و به نظر می رسد که علت اصلی آن هم واگذاری ناصحیح صنایع موجود در کشور و استان بدون رعایت اصول و شرایط اولیه واگذاری بوده است و با کوچکترین بررسی به خوبی مشخص می شود که اکثر صنایعی که به این شکل واگذار شده اند، با مشکلات زیادی روبرو شده اند و گاها حتی به تعطیلی نیز کشیده شده اند
دست هایی نمی خواهند هپکو جان بگیرد!

به گزارش می متالز به نقل از روزنامه عطر یاس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی: متاسفانه برخی اهلیت را صرفا در داشتن پول و سرمایه کافی می بینند، در صورتی که اصلا به این شکل نیست و نمی توان یک واحد تولیدی تخصصی مانند هپکو را به افرادی واگذار کرد که حتی با مفاهیم اولیه این صنعت نیز آشنایی ندارد و هیچ نظارتی هم بر آنها نداشت.
نوع واگذاری، عدم نظارت بر واگذاری، عدم اهلیت افرادی که به نوعی این صنایع را تصرف کردند و عدم اهلیت مدیریتی از اصلی ترین دلایل شکست واگذاری های اخیر صنایع در استان مرکزی بوده است.
از یک طرف مشاهده می کنیم که چند وزیر درخصوص استفاده از محصولات هپکو تفاهم نامه تنظیم می کنند و مصوبات بسیار خوبی به تصویب می رسانند که متاسفانه عملیاتی نمی شود و از طرف دیگر با وجود اینکه کشور نیاز به ماشین آلات راهسازی دارد و هپکو را نیز به عنوان یک شرکت تخصصی در حوزه ساخت این ماشین آلات در اختیار داریم، این شرکت امکان ساخت این محصولات را پیدا نمی کند و در مقابل، استوک این محصولات وارد می شود و از کانال های مختلف واردات این محصولات صورت می گیرد.
به دنبال این مسائل هزار کارگر با اعتراضات خود به شرایط شرکت و شرایط معیشتی شان، برای نظام هزینه ایجاد می‌کنند.
این نکات نشان می دهد که یک جای کار ایراد دارد و دست هایی هستند که نمی خواهند این صنعت کشور که سرمایه ملی هم هست جان بگیرد. امروز دیگر نمی توانیم امثال هپکو و ماشین سازی و … را بسازیم . باید از این ظرفیت ملی که بیت المال محسوب می شود، استفاده بهینه کرد.

عناوین برگزیده