تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۹۷۹۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
زمستانی گرم در «سیمان کرمان»؛

«سکرما» و 154 درصد رشد سودآوری

می متالز - در سه ماهه چهارم سال 98 «سیمان کرمان» 271 ریال سود برای هر سهم شناسایی و وضعیت درآمدزایی ماه های آتی را رو به رشد برآورد کرد.
«سکرما» و 154 درصد رشد سودآوری

به گزارش می متالز، در 3 ماهه منتهی به اسفند سال 98 موفق به تحقق 271 ریال سود به ازای هر سهم شد و رشد سودآوری 154 درصدی را به معرض نمایش گذاشت.
بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی 44 درصد رشد کرد و به 542 میلیارد ریال رسید. مقدار فروش در مدت مذکور نسبت به 3 ماهه نخست سال مالی قبل رشد نشان می دهد و در کنار افزایش نرخ فروش محصولات، موجبات رشد درآمدزایی «سکرما» را فراهم آوردند.
این شرکت سیمان ساز برآورد کرده در 9 ماهه باقیمانده از سال مالی 99 به درآمد یک هزار و 759 میلیارد ریالی دست یابد.
«گروه صنایع سیمان کرمان» در نظر دارد تبدیل به بزرگترین واحد تولیدی سیمان خاکستری و سیمان سفید در منطقه جنوب شرق کشور و بزرگترین تولید کننده آهک باشد. در همین راستا، ارتقا ارزش افزوده سبد محصولات قابل عرضه، اعمال مدیریت هزینه جهت دستیابی به حداقل قیمت تمام شده، افزایش سود آوری و بهبود کیفیت و حفظ بازار داخلی و توسعه را در دستور کار خود قرار داده است.
حاشیه سود ناخالص در فصل زمستان سال 98 معادل 35 درصد بود؛ در حالی که در همین مدت از سال 97 با حاشیه سود 30 درصدی فعالیت می کرد.
«سکرما» تاکنون 151 میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری ها شناسایی کرده که 124 میلیارد ریال آن مربوط به سود سهام است.
به طور کلی، فصل اولی سال مالی 99 با شناسایی 269 میلیارد ریال سود خالص به پایان رسید.
 

«سکرما»

در ادامه در راستای افزایش بهره‌وری و رشد سودآوری، این شرکت اجرای پروژه خط جایگزینی ۳۴۰۰ تنی (خط ۴) را با سرمایه گذاری 2 هزار و 46 میلیارد ریالی را در برنامه های کاری خود قرار داد و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره بردای برسد.
پروژه بهینه سازی آسیاب سیمان یک در راستای ارتقا کیفیت محصول با هزینه ای حدود ۵۰ میلیارد ریال در ۲۴ اسفند ماه به بهره برداری رسید تا گامی مهم در راستای تولید سیمان سفید با کیفیت بالاتر بردارد.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده