تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۹۸۱۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقویت سیستم های نظارتی کالا، خدمات و نظام توزیع در اولویت سازمان حمایت است

می متالز - معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن ارایه جزییاتی درباره برنامه های کلان این سازمان در سال جهش تولید، از تدوین پروژه تقویت سیستمهای نظارتی کالا وخدمات و نظام توزیع از تولید و واردات تا مصرف خبر داد.
تقویت سیستم های نظارتی کالا، خدمات و نظام توزیع در اولویت سازمان حمایت است

به گزارش می متالز، عباس تابش تقویت سیستم های نظارتی کالا و خدمات و نظام توزیع از تولید و واردات تا مصرف را از اولویت های سازمان حمایت در سال 1399 نام برد و بیان کرد: در راستای برنامه های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد اشاره؛ حول بند 2 محور پنجم "مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری" پروژه ای با عنوان" تقویت سیستم های نظارتی کالا، خدمات ونظام توزیع از تولید و واردات تا مصرف"، برای سازمان حمایت تدوین شده است.

وی در مورد این پروژه اضافه کرد: این پروژه شامل سه برنامه اصلی تحت عناوین "ایجاد، تقویت و توسعه سامانه های نظارتی اعم از موجودی کالا و انبارها"، " تشدید برخورد با عرضه کنندگان کالاهای قاچاق در بازار با تمرکز بر مبارزه با عرضه محصولات پوشاک و لوازم خانگی" و "رتبه بندی عرضه کنندگان کالا و خدمات بر اساس نظرات مردمی" می باشد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مهمترین رویکرد این پروژه را بهره گیری از توان مردمی و همچنین ابزارهای نوین و فناوری اطلاعات برای هر چه کارآمدتر شدن سیستم های نظارتی دانست و خاطر نشان کرد: به منظور پایش و هدایت دقیق اجرای برنامه های فوق، ساختار شکست فعالیت (WBS=Work Breakdown Structure) تهیه و تدوین شده که ضمن ابلاغ به واحدهای مرتبط مقرر گردیده است به صورت هفتگی میزان پیشرفت برنامه ها رصد شده و هر ماه گزارش پیشرفت پروژه به وزارت متبوع منعکس شود.

تابش همچنین تصریح کرد: در باز طراحی و بازبینی برنامه های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ضمن استفاده از تجربیات و دستاوردهای سال ۹۸ در حوزه رونق تولید، سعی شده، شعار سال " جهش تولید " محور برنامه ها ی این سازمان قرار گیرد.

وی با بیان برنامه های سازمان حمایت برای اجرای این پروژه گفت: براین اساس؛ مبارزه با قاچاق کالا با رویکرد نظارت در سطح عرضه با همکاری سایر متولیان و در چارچوب سیاست های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با تاکید بر مبارزه با قاچاق لوازم خانگی و پوشاک، طراحی و پیاده سازی سامانه های هوشمند به منظور پایش، رصد، و نظارت بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه کالا با همکاری دستگاههای متولی و تمرکز بر سازماندهی چرخش کالا در مبادی قانونی و هوشمندسازی این فعالیت ها با سامانه های طراحی شده از قبیل سامانه جامع انبارها، سامانه جامع بازرسی و نظارت، سامانه گارانتی و .... خواهد بود همچنین ارزیابی و سنجش فعالیت های عرضه کنندگان کالا و خدمات و سنجش میزان رضایتمندی مصرف کنندگان با کسب نظرات مردمی و ارایه به جامعه در قالب برنامه رتبه بندی فعالیت عرضه کنندگان کالا و خدمات از مهمترین بخش‌های برنامه‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می باشد.

گفتنی است که برنامه‌ها ی وزارت صمت در هفت محور و 40 برنامه توسط رضا رحمانی«وزیر صنعت، معدن و تجارت» در فروردین ماه 99به همه معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ابلاغ شده و در آن الزامات تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های جهش تولید، به صورت دقیق مشخص شده است.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت