تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۹۸۳۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه گذاری یک بانک روسی در پروژه تولید طلا

می متالز - بانک روسی VTB مبلغ ۷۱ میلیون دلار برای ۴۰.۶ درصد از ذخایر طلای Veduga سرمایه‌گذاری می‌کند.
سرمایه گذاری یک بانک روسی در پروژه تولید طلا

به گزارش می متالز، بانک سرمایه گذاری روسی VTB  اعلام کرده است که مبلغ 71 میلیون دلار در ازای 40.6 درصد سهام در Veduga، که دارای ذخایر طلای با درجه بالا و مستقر در کمربند طلای Yenisey شمالی در منطقه Krasnoyarsk روسیه است، سرمایه گذاری می کند.

Krasnoyarsk بهترین منطقه تولیدکننده طلا در روسیه است.

Veduga توسط Polymetal International اداره می شود  که سهم خود در این پروژه را در اکتبر سال 2018 به 74.3 درصد افزایش داد.

بانک VTB روسی در ابتدا سهام 27.7درصد سهام شرکت Amikan، شرکت تابعه Polymetal و مالک پروژه طلای Veduga را از سهامداران اندک آن را با رقمی بالغ بر 36 میلیون دلار بدست خواهد آورد.

ارزش معاملات سهام برابر با ۱۴۰ میلیون دلار است. VTB در ازای سهامی که اخیرا صادر شده، ۳۵ میلیون دلار بیشتر سرمایه‌گذاری خواهد کرد که منجر به سهام  ۴۰.۶ درصد  سهام در Veduga می‌شود.

گفتنی است Veduga برای اولین بار در سال 1977 کشف و بین سالهای 1988 و 1996 به طور گسترده اکتشاف شد.

در سال 2006، Polymetal ،50درصد سهام این پروژه را از AngloGold Ashanti به دست آورد و استخراج سنگ اکسید در سال 2012 آغاز شد. در همان سال، Polymetal بقیه سهام AngloGold Ashanti را خریداری کرد.

همچنین در سال 2019، ذخایر طلای Veduga از 1.3Moz به 2.8Moz افزایش یافت. این معدن دارای ظرفیت 1.5Mtpa است که از آغاز کار به عنوان یک معدن روباز فعالیت می کند، اما قرار است این معدن در سال 2028 فعالیت خود را به شکل زیرزمینی ادامه دهد.

عناوین برگزیده