تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۹۸۴۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تغییر تکنولوژی کوره فلش کارخانه ذوب مس خاتون آباد

می متالز - مدیر امور ذوب مس کارخانه خاتون‌آباد شهربابک گفت: پروژه‌ی تغییر تکنولوژی کوره فلش کارخانه ذوب مس خاتون آباد با وجود تحریم‌های ظالمانه، بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی و به دست متخصصان داخلی به بهترین نحو انجام شد.
تغییر تکنولوژی کوره فلش کارخانه ذوب مس خاتون آباد

به گزارش می متالز، علی کریمی فر مدیر امور ذوب کارخانه خاتون‌آباد شهربابک در حاشیه بازدید سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از کارخانه خاتون آباد گفت: در راستای عمل به پروتکل‌های جلوگیری از شیوع کرونا نسبت به تعدیل موقت نیروی انسانی اقدام کردیم که فعالیت را دشوارتر کرد، اما نه تنها با کاهش تولید رو به رو نشدیم، بلکه میزان تولید ۲درصد از برنامه جلوتر است.

او اظهار داشت: بعد از راه‌اندازی کوره جدید فلش از ۲۸دی‌ماه، حدود ۱۶هزارتن آند در بهمن و اسفند سال گذشته تولید شده است.

کریمی فر شرایط فعلی تولید را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا و ابلاغ پروتکل‌های لازم مبنی بر تعدیل موقت نیروی انسانی، این پروتکل درجهت حفظ سلامت پرسنل، خانواده‌ها و مردم شهرستان با تمام سختی‌هایش عملی شد و نه تنها تولید کاهش پیدا نکرد، بلکه با تلاش و همت بیشتر همکاران میزان تولید نسبت به برنامه ۲درصد افزایش پیدا کرد.

مدیر ذوب کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد با اعلام این خبر که در سه ماه گذشته ۲۷هزارتن مس آندی تولید شده است، تصریح کرد: باتوجه به این‌که از تکنولوژی جدید کوره فلش بهره می‌گیریم و هنوز مدت زیادی از شارژ کوره جدید نگذشته است، این میزان تولید یک رکورد محسوب می‌شود و با راه‌اندازی اکسیژن در کوره‌های کنورتور و همچنین کارخانه اسید در هفته‌های آینده، میزان تولید افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به وضعیت مطلوب کوره جدید فلش گفت: پروژه‌ی تغییر تکنولوژی کوره فلش با وجود تحریم‌های ظالمانه، بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی و به دست متخصصین داخلی به بهترین نحو انجام شد و خوشبختانه بدون هیچ مشکلی عملیات تولید در این کارخانه در حال انجام است.

عناوین برگزیده