تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۹۸۴۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن بررسی کرد:

سمت و سوی بازار فولاد در هفته ای که گذشت/ روند قیمت ها مثبت است اما این افزایش نرخ ها مستمر نخواهد بود

می متالز - بهای محصولات فولادی با افزایش قیمت قراضه وارداتی به ترکیه به 257 دلار CFR و زمزمه های فعالیت در برخی کشورهای اروپایی و بهبود تقاضا در مدیترانه، افزایش یافت.
سمت و سوی بازار فولاد در هفته ای که گذشت/ روند قیمت ها مثبت است اما این افزایش نرخ ها مستمر نخواهد بود

به گزارش می متالز، هر چند چینی ها نیز حجم قابل توجهی بیلت، اسلب و انواع ورق از کشورهای روسیه، اوکراین، هند، برزیل، کره و ژاپن برای ماه های آوریل و می خریداری نمودند که نسبت به قیمت داخلی چین پایین تر است.

معاملات قراضه وارداتی ترکیه توسط چند فولادساز در  اسکندرون و ازمیر در این قیمت تایید شد.

چین 50 هزار تن بیلت از هند و اوکراین به بهای 365 تا 395 دلار CFR تحویل آوریل و می خریداری نمود که با 13 درصد مالیات و 2 درصد تعرفه واردات حدود 140 یوان نسبت به قیمت داخلی 3100 یوانی برای خریدار سود دارد.

بهای بیلت CIS حدود 360 دلار ارزیابی می شود و روسیه 10 هزار تن به شمال آفریقا فروخته در حالیکه الجزایر با سخت شدن اوضاع معامله 370 دلار 360 را کنسل کرد.

تولید فولاد در GCC در حداقل مقدار ممکن است و در ترکیه نیز تقاضا محدود است و به نظر می رسد برخی صادرکنندگان شروع به خرید و ذخیره سازی کرده اند اما این افزایش قیمت مستمر نخواهد بود زیرا بازار جهانی هنوز به شرایط نرمال زندگی بر نگشته است.

اسلب نیز با افزایش قیمت، 330 دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود. تقاضا در آسیا ضعیف بوده ولی برخی اروپایی ها ورق گرم ترکیه را خرید کرده اند و با توجه به قیمت قراضه، فولادسازان ترکیه خرید هایی انجام دادند.

هر چند اختلاف قیمت اسلب و ورق کلاف گرم به 30 دلار رسیده است، اسلب را تا 350 پیشنهاد می دهند ولی خریدها در 325 تا 335 انجام پذیر است. اسلب به مقصد ایتالیا 335 تا 340 دلار فوب دریای سیاه ارزیابی شد. چین نیز خریدار اسلب در قیمت 355 دلار CFR بود.

100 هزار تن ورق گرم از هند و کره و روسیه ٣٧٥ تا ٣٨٥ دلار تحویل چین فروخته شده است. 100 هزار تن مقاطع تخت plate نیز 420 دلار تحویل چین معامله شده است در حالیکه چینی ها محصول خود را 455 دلار فوب پیشنهاد می دهند.

میلگرد CIS با افزایش ٣٩0 تا ٤٠٠ دلاری فوب پیشنهاد شده که خریدی گزارش نشده است و مفتول نیز به 405 دلار فوب افزایش یافت.

عناوین برگزیده