تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۶۹۵
کد خبر: ۹۸۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌بینی بازار نقره در سال 2018

می متالز - بسیاری از تحلیل‌گران خبر از بازار ناامیدکننده‌ای برای فلزات گران‌بها در سال 2018 می‌دهند، هر چند به‌طور کلی بازار این فلزات در سال 2017 حال و هوای نسبتا مطلوبی را شاهد بوده است، به‌نظر می‌رسد فلز نقره نیز از این بازار مایوس کننده مستثنی نباشد، البته باید گفت که این فلز حتی در سال 2017 نیز روند خیلی مناسبی را طی نکرده است.
پیش‌بینی بازار نقره در سال 2018

به گزارش می متالز، با توجه به احتمال افزایش ارزش دلار در سال جاری، انتظار می‌رود که قیمت فلزات گران‌بها در طی سال روندی نزولی را شاهد باشد. هر چند که قیمت فلزات گران‌بهایی مانند پالادیوم در سال 2017 رشد بسیار چشم‌گیری را طی کرد اما انتظار می‌رود که این فلز نیز همچون بسیاری از فلزات گران‌بهای دیگر در سال 2018 این رشد را شاهد نباشد.

قیمت نقره که در تابستان سال 2016 به اوج خود در 3 سال گذشته رسیده بود، در حال حاضر روند خیلی مشخصی را طی نمی‎کند. به‌طور کلی نقره در سال 2017 در نوسان قیمتی به سر می‌برد و روند یکنواختی در جهت رشد یا کاهش قیمت‌های این فلز اتفاق نیفتاده است. با نگاه به سال 2017 می‌توان گفت که میانگین قیمت‌ نقره در  طی سال چیزی حدود 16 دلار برای هر اونس بوده است. طلا و نقره 2 فلز ارزشمندی هستند، که در تمام طول سال حساسیت‌های مربوط به خود را دارا هستند. اما در بین این 2 فلز، نقره با نوسانات یکنواخت‌تری همراه است. در حالی که طلا در مدت مشابه روندی صعودی‌تر را تجربه کرده است، نقره با آهنگی نسبتا ثابت در حال نوسان بوده است.

به‌نظر می‌رسد که پیش‌بینی قیمت نقره در سال 2018 با دشواری‌های خود همراه است. این احتمال وجود دارد که بازار جهانی در سال 2018 نوساناتی مشابه با سال 2008 را تجربه کند. شاید نه به‌شدت آن سال، اما تا حدی نزدیک به آن.

شاید تنها راه قابل اعتماد برای پیش‌بینی قیمت نقره در سال 2018 تکیه بر اطلاعات تغییرات قیمتی در سال‌های قبل باشد. تحلیل‌گران گفته‌اند که روند تغییرات قیمت نقره هرچند تا حدودی با برخی ابهامات روبه‌رو است، اما یک روند جالب در تغییرات قیمتی وجود داشته است، تغییرات قیمتی طولانی مدت 12 سال گذشته، این الگوی جالب را نشان می‌دهد تا شاید بتوان از آن برای پیش‌بینی قیمت‌ این فلز استفاده کرد:

با بررسی تغییرات قیمتی فلز نقره در طی 12 سال گذشته، این برداشت حاصل می‌شود؛ تا زمانی که قیمت نقره بیشتر از 21 دلار در هر اونس نشده است، روند تغییرات کاملا یکنواخت بوده، اگر نقره زیر 16 دلار در هر اونس فروخته شده، نزولی نسبی در قیمت‌ها اتفاق افتاده است. در قیمت بین 16 تا 21 دلار در هر اونس نیز نقره در یک نوسان قیمتی نسبتا ثابت به سر برده است. اما هنگام کاهش قیمت به زیر 14 دلار در هر اونس، روندی صعودی در قیمت‌ها رخ داده است. شایان ذکر است که قیمت این فلز در 5 سال گذشته در دامنه‌ای بین 16 تا 24 دلار در هر اونس در نوسان بوده است. نمودار 1 تغییرات قیمت نقره را در طی سال 2017 نشان می‌دهد. چنان که دیده می‌شود قیمت نقره در این سال در ماه دوم به اوج خود یعنی 18.5 دلار در بر اونس رسیده است.

 

عناوین برگزیده