تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۹۸۴۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کوچکی نژاد:

دیوان محاسبات به موضوع افزایش ناچیز حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی ورود کند

می متالز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است دولت در شرایط فعلی باید معیشت مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی را در اولویت قرار دهد.
دیوان محاسبات به موضوع افزایش ناچیز حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی ورود کند

به گزارش می متالز، جبار کوچکی نژاد با انتقاد از افزایش ناچیز حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، گفت: در قانون بودجه سال 99 دولت را موظف کردیم حداقل حقوق بازنشستگان و شاغلان کمتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان نباشد که این قانون باید برای تأمین اجتماعی، بازنشستگان لشکری و کشوری اجرا شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه دولت به قانون مجلس توجه نکرده و به قوانینی که مدنظر خود است، عمل می کند لذا یک راه این است که دیوان محاسبات به موضوع ورود و اعلام کند دولت در این موضوع دچار تخلف شده است.

وی افزود: راه دیگر این است که دیوان محاسبات دولت را ملزم کند که قانونی به تصویب رسیده را برای بازنشستگان و شاغلان بطور کامل اجرا کند.

کوچکی نژاد یادآور شد: مجلس سال گذشته تلاش کرد مبلغ 400 هزار تومان به حقوق همه شاغلان و بازنشستگان اضافه شود اما دولت در این زمینه خوب عمل نکرد و آن را در قید و بند قوانین اجرایی بودجه برد و در نهایت آنچه که به میل خود بود، اجرا شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت نگران حقوق های بالای 10 میلیون تومان است که مبادا کاهش یابد در حالی که باید به اقشاری توجه کند که حقوق های بسیار پایینی دارند و به لحاظ معیشتی دچار مشکل شده اند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده