به گزارش می متالز، کارگاه آموزشی سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی در سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از طریق ویدئو کنفرانس با سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور برگزار شد.
عبدالرضا پیروی منش در این کارگاه آموزشی اعلام کرد: برای الکترونیکی نمودن خدمات دولتی، پس از راه اندازی سامانه های جامع تجارت، سامانه انبارها، سامانه شناسه کالا و ... که با هدف رصد فعالیت های تجاری در سطح کشور صورت گرفت، سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی جهت اجرای آزمایشی راه اندازی می شود.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان افزود: این سامانه امکان بررسی کلیه فعالیتهای تجاری اعم از زمان ورود کالا به کشور یا زمان تولید کالا در داخل کشور، محل ذخیره (انبار) کالا، مقدار مجودی کالا در انبار و ... را در دوره تکمیل این سامانه می تواند ارائه دهد.
وی افزود: سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی با اتصال به سایر سامانه های موجود، می تواند اطلاعات صحیح انبارها، تولیدها، فروشگاه ها، واحدهای صنفی و مشخصات کالا را در اختیار بازرسان قرار دهد.
پیروی منش افزود: با این سامانه به راحتی بازرسان از طریق ورود به درگاه، به تمامی اطلاعات مورد نیاز در حین عملیات بازرسی دسترسی پیدا خواهند کرد.
وی سامانه و وب سرویس ها جهت اتصال به این سامانه را وب سرویس سامانه ثبت احوال جهت بررسی مشخصات افراد، وب سرویس سامانه پست جهت ثبت مشخصات محل بازرسی، وب سرویس سامانه های ایرانیان اصناف جهت ثبت مشخصات واحدهای صنفی و صنعتی، سامانه جامع انبارها جهت استعلام وضعیت ثبت و موجودی کالا، سامانه شناسه کالا جهت استعلام مشخصات کالا عنوان کرد.