تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۹۸۵۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لطیفی، فعالیت تجاری با افغانستان حتی با سیل هم متوقف نشد/ فعالیت های تجاری، همزمان با تمهیدات بهداشتی مانع از بسته شدن مرز ها با افغانستان شد

می متالز - سخنگوی گمرک ایران در واکنش به خبری مبنی بر “از سرگیرى تجارت ایران و افغانستان” گفت: اساسا مرزهای کشورمان با افغانستان از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا کنون یعنی از زمان شیوع کووید۱۹ بسته نشده و تجارت بین دو کشور نیز متوقف نشده است که بخواهیم از سرگیری تجارت را مجددا داشته باشیم.
لطیفی، فعالیت تجاری با افغانستان حتی با سیل هم متوقف نشد/ فعالیت های تجاری، همزمان با تمهیدات بهداشتی مانع از بسته شدن مرز ها با افغانستان شد

به گزارش می متالز، با وجود مصوبه شورای امنیت ملی افغانستان در هفته های اول شیوع ویروس کرونا، با هماهنگی های به وجود آمده بین دو کشور و تلاش های گمرک ایران و رایزن بازرگانی ایران در کابل و سایر مقامات دو کشور با در نظر گرفتن تمهیدات لازم در ضدعفونی محوطه و کالا و فعالسازی دوربین های حرارتی در مرز و استقرار تیم های پزشکی، فعالیت های تجاری و مسافری دو کشور بی وقفه در حال انجام است.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: در زمانی که به دلیل فرا رسیدن نوروز، بیشتر مردم کشورمان در تعطیلات به سر می بردند و یا به دلیل ممانعت از شیوع ویروس کرونا در منازلشان حضور داشتند، فعالان تجاری دو کشور و مرزبانان اقتصادی در حال فعالیت بودند و بدون توقف با حساسیت های بالای بهداشتی، برای تجارت و سلامت دو ملت در تلاش بودند. و حتی سیل در مرز دوغارون و سپس آبگرفتگی مرز ماهیرود و سپس یورش ملخ ها به مرز، نیز مانع از تلاش جهادگرانه ی همکاران جان برکفمان نشد.

وی افزود: از همه فعالان و مسئولان حوزه تجارت و اقتصاد درخواست می کنیم با دقت نظر در خصوص موضوعات اظهار نظر کنند و با طرح موارد بی اساس و نادرست در خصوص فعالیت های اقتصادی،باعث بروز خستگی در زحمت کشان این عرصه نشوند.

سخنگوی گمرک در پایان گفت: مرزهای دوغارون در خراسان رضوی، ماهیرود در خراسان جنوبی و میلک در استان سیستان و بلوچستان روزهای پر ترددی را برای ارائه خدمات تجاری و مسافری با افغانستان را در ایام به خود دیدند.

گفتنی است بیش از ۲۵ درصد کالاهای وارداتی افغانستان از کشورمان است.

عناوین برگزیده