تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۴۵۱
کد خبر: ۹۸۶۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نوسانات قیمتی ضایعات آلومینیومی در هفته اخیر/ قیمت سفاله آلومینیوم نرم 7.2 درصد افزایش یافت

می متالز - قیمت ضایعات آلومینیومی تحت تاثیر قیمت جهانی آلومینیوم و نرخ دلار است که البته علی‌رغم کاهش این عوامل، به دلیل افزایش میزان تقاضا و کاهش واردات ضایعات آلومینیومی شاهد افزایش قیمت اکثر ضایعات آلومینیومی طی یک هفته اخیر هستیم.
نوسانات قیمتی ضایعات آلومینیومی در هفته اخیر/ قیمت سفاله آلومینیوم نرم 7.2 درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، با کاهش قیمت آلومینیوم در جهان، بهای اکثر ضایعات آلومینیومی طی یک هفته اخیر نوسانات چشمگیر و قابل توجهی داشته است؛ به گونه‌ای که قیمت برخی قراضه‌های آلومینیومی مورد استفاده در صنایع ریخته‌گری و آلیاژسازی افت قیمت قابل ملاحظه‌ای داشت. در این میان، افزایش 7.2 درصدی قیمت سفاله آلومینیوم نرم و افزایش 3.9 درصدی سفاله آلومینیوم خشک طی هفته اخیر را شاهد هستیم.

سفاله آلومینیوم نرم بیشترین افزایش قیمت را داشت

همان‌طور که در نمودار 1 آمده است، سفاله آلومینیوم نرم ضایعاتی است که بیشترین افزایش قیمت را طی یک هفته تجربه کرد؛ به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با رشد 7.2 درصدی نسبت به هفته گذشته، از 13 هزار و 150 تومان به ازای هر کیلوگرم به 14 هزار و 100 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

سفاله آلومینیوم خشک افزایش قیمت شدیدی را طی یک هفته پشت سر گذاشت. به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با رشد 3.9 درصدی نسبت به هفته گذشته، از 15 هزار و 320 تومان به ازای هر کیلوگرم به 15 هزار و 910 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

پروفیل شاخه سومین ضایعاتی است که افزایش قیمت را طی یک هفته تجربه کرد؛ به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با رشد 2.4 درصدی نسبت به هفته گذشته، از 20 هزار و 650 تومان به ازای هر کیلوگرم به 21 هزار و 140 تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش یافت.

افزایش قیمت برخی ضایعات آلومینیومی طی یک روز

سفاله آلومینیوم نرم ضایعاتی است که بیشترین افزایش قیمت را طی یک روز تجربه کرد؛ به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با رشد 2.2 درصدی نسبت به روز گذشته، از 13 هزار و 800 تومان به ازای هر کیلوگرم به 14 هزار و 100 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

آلومینیوم نرم دومین ضایعاتی است که افزایش قیمت را طی یک روز تجربه کرد؛ به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با رشد 1.2 درصدی نسبت به روز گذشته، از 20 هزار و 460 تومان به ازای هر کیلوگرم به 20 هزار و 710 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

زینک سومین ضایعاتی است که افزایش قیمت را طی یک روز تجربه کرد؛ به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با رشد 0.9 درصدی نسبت به روز گذشته، از 22 هزار و 410 تومان به ازای هر کیلوگرم به 22 هزار و 620 تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش یافت.

کاهش قیمت برخی ضایعات آلومینیومی طی یک هفته

همان‌طور که در نمودار 2 آمده است، رینگ آلومینیومی ضایعاتی است که بیشترین کاهش قیمت را طی یک هفته تجربه کرد. به این ترتیب که قیمت آن پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، نسبت به هفته گذشته 2.4 درصد افت داشت و از 22 هزار و 610 تومان به ازای هر کیلوگرم به 22 هزار و 60 تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت.

سرسیلندر دومین ضایعاتی است که کاهش قیمت را طی یک هفته تجربه کرد. به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با افت 0.4 درصدی نسبت به هفته گذشته، از 20 هزار و 810 تومان به ازای هر کیلوگرم به 20 هزار و 730 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

آلومینیوم خشک سومین ضایعاتی است که کاهش قیمت شدیدی را طی یک هفته پشت سر گذاشت. به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با افت 0.1 درصدی نسبت به هفته گذشته، از 17 هزار و 90 تومان به ازای هر کیلوگرم به 17 هزار و 80 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

کاهش قیمت برخی ضایعات آلومینیومی طی یک روز

رینگ آلومینیومی ضایعاتی است که بیشترین کاهش قیمت را طی یک روز تجربه کرد. به این ترتیب که قیمت آن پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، نسبت به روز گذشته 1.2 درصد افت داشت و از 22 هزار و 330 تومان به ازای هر کیلوگرم به 22 هزار و 60 تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت.

رادیات آلومینیوم دومین ضایعاتی است که کاهش قیمت را طی یک روز تجربه کرد. به این ترتیب که قیمت آن پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، نسبت به روز گذشته 0.9 درصد افت داشت و از 17 هزار و 490 تومان به ازای هر کیلوگرم به 17 هزار و 330 تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت.

سرسیلندر سومین ضایعاتی است که کاهش قیمت را طی یک روز تجربه کرد. به این ترتیب که قیمت این نوع ضایعات پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با افت 0.6 درصدی نسبت به روز گذشته، از 20 هزار و 860 تومان به ازای هر کیلوگرم به 20 هزار و 730 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

عناوین برگزیده