تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۹۸۶۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن چهارمحال و بختیاری ۲برابر شد

می متالز - سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ردیف درآمدی حقوق دولتی و بهره مالکانه معادن استان در طول سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه آن بیش از ۲ برابر افزایش داشت.
وصول بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن چهارمحال و بختیاری ۲برابر شد

به گزارش می متالز، مهرداد قاسمی دستگردی اظهار داشت افزود: این افزایش بهره مالکانه در حالی اتفاق افتاد که قیمت پایه حقوق دولتی ثابت بود و افزایشی نداشته است.
به گفته وی، در سال ۹۸ افزون بر ۳۰میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن دریافت و به خزانه کشور واریز شد، که این مهم نشان از پویایی معادن استان و تبدیل تحریم ظالمانه دشمن به فرصت بوده است. 
وی گفت: هم‌اکنون ۱۹۱معدن با سرمایه گذاری افزون۷۲۹میلیارد و ۷۱۵میلیون ریالی در شهرستان‌های ۱۰گانه این استان فعال است.

قاسمی افزود: مواد استخراج شده این معادن شامل سنگ لاشه، سنگ‌نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزئینی  و مواد اولیه سیمان است.
سرپرست معاونت امورمعادن و صنایع معدنی استان تاکید کرد: هم‌اکنون هزار و ۵۹۲ نفر در معادن این استان فعالیت می‌کنند که مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب‌آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز و ساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.

وی، با اشاره به استخراج ۴ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۵۳۵ تن مواد معدنی در استان تصریح کرد: تولیدات معادن استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ از رشد ۷ درصدی برخوردار شد.

سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزیینی و مواد اولیه سیمان از مواد در حال استخراج از معادن این استان است.

به طور میانگین سالانه حدود ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می‌شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد