تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۹۸۶۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
لاهوتی:

عرضه سهام شستا در بورس گامی جهت شفاف سازی و جلوگیری از فساد است

می متالز - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود شستا به بورس منابع جدیدی برای سرمایه گذاری ایجاد می‌شود که از محل آن شستا می‌تواند تعهداتش را در مقابل کارگران به بهترین شکل اجرایی کند.
عرضه سهام شستا در بورس گامی جهت شفاف سازی و جلوگیری از فساد است

به گزارش می متالز، مهرداد لاهوتی با اشاره به واگذاری سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در بورس اظهار کرد: هر قراردادی در بورس باعث شفاف‌سازی‌شده و جلوی هرگونه حرف و حدیث را می‌گیرد چون در بورس قیمت‌ها واقعی و وضعیت خریداران مشخص، شفاف و روشن است این یعنی از این راه جلوی فساد گرفته می‌شود.

وی با یادآوری اینکه شستا شرکتی متعلق به کارگران تامین اجتماعی و به نوعی خصوصی است،گفت: با توجه به اینکه بهترین راه عرضه از طریق بورس است و باعث پیشگیری از هرگونه فساد و مسائل دیگر و به طور کلی شفاف‌سازی می‌شود، ورود شستا به بورس گامی مثبت است. کما اینکه با این کار سهام‌داران به حق واقعی خود می‌رسند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ورود شستا به بورس را برای کارگران خوب دانست و توضیح داد: بر خلاف نظر بسیاری که سازمان تامین اجتماعی دولتی و اموالش برای دولت است، این سازمان نهاد عمومی غیردولتی است و متعلق به بخش خصوصی و کارگران تامین اجتماعی ست لذا با ورود شستا به بورس و به دنبال آن کسب منابع و ایجاد سرمایه‌گذاری جدید شرایط خوبی برای کارگران رقم می‌خورد.

لاهوتی با تأکید بر اینکه باید شستا سرمایه‌گذاری جدید داشته باشد، افزود: شستا همچون صندوقی پول کارگران را دریافت می‌کند و باید با این پول برای انجام تعهداتش فعالیت و سرمایه‌گذاری داشته باشد همان‌طور که صندوق بازنشستگی نیز با دریافت پول از کارگران و کارمندان سرمایه آن‌ها را جمع کرده و با این اندوخته تعهداتش را اجرایی می‌کند.

عناوین برگزیده