تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۹۸۶۸۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نوسانات اندک در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۴

می متالز - قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی، با نوسانات جزئی همراه بود که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به شش میلیون و ۴۹۵ هزار تومان رسید.
نوسانات اندک در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۴

به گزارش می متالز، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر سودگیری معامله‌گران از افزایش دو درصدی قیمت‌ها در روز گذشته، با کاهش روبرو شد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۰۷ دلار و ۷۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه حداکثر ۱.۹ درصد افزایش یافته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۳۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

استراتژیست بازارهای جهانی شرکت اکسی کورپ، بازار تحت تاثیر سودگیری از افزایش قیمت‌ها در معاملات روز گذشته قرار گرفته است زیرا قیمت طلا به بالاترین حد محدوده معاملاتی اخیرش رسیده است. آمریکا اقدامات محرک مالی بیشتری را آغاز کرده که برای طلا مثبت است زیرا کسری‌های مالی در این کشور را افزایش می‌دهد و با توجه به پایین بودن نرخ‌های بهره، به نفع طلا محسوب می‌شود.

دلار در برابر ارزهای رقیب خود به بالاترین حد در دو هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

بازارهای سهام آسیایی روز پنجشنبه تحت تاثیر بهبود قیمت‌های نفت از رکورد تاریخی اندک اخیرشان و وعده دولت آمریکا برای کمک به اقتصاد کرونا زده که به تخفیف اضطراب سرمایه‌گذاران کمک کرد، صعود کردند.

انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۵۰۰ میلیارد دلاری که از سوی سنا تصویب شده است را روز پنج‌شنبه تصویب کند.

بر اساس گزارش رویترز، پاندمی ویروس کرونا دولت‌ها و بانک‌های مرکزی سراسر جهان را واداشته با اقدامات محرک مالی و اقتصادی بی‌سابقه، به حمایت از اقتصاد کشورشان در برابر آسیب‌های ناشی از این پیشامد ناگوار بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۹۴۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۷۵۴ دلار و ۴۷ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۵ دلار و ۱۸ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۷ با ۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۵۰۳ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۷ با ۱۱ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۶،۹۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۷، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۴۹۵ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۴۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و ۹۷۰ هزار تومان است.

عناوین برگزیده