تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۹۸۷۶۰

راه‌آهن اردبیل - میانه در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

می متالز - استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد که در سال ۱۴۰۰ این پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
راه‌آهن اردبیل - میانه در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، اکبر بهنام‌جو ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد راه‌آهن اردبیل پیشرفت فیزیکی دارد که مابقی آن ۳۰ درصد عملیات ریل‌گذاری و روسازی و ۱۰ درصد هم زیرسازی است که با تکمیل این موارد، پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل، برای سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار برای راه‌‌آهن اردبیل - میانه تخصیص یافت و تخصیص بودجه فوق با پیگیری مسوولان و نمایندگان استان پیش از موعد خواهد بود. 

استاندار اردبیل تصریح کرد: تا به امروز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پروژه اردبیل سرمایه‌گذاری شده و تا پایان پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز بوده که به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است. 

بهنام‌جو بیان کرد‌: پروژه اتصال ایستگاه راه‌آهن اردبیل به شهرک صنعتی در حال مطالعه و طراحی بوده که با مشارکت دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه در حال پیگیری است که امسال تحقق پیدا می‌کند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: علی‌رغم مشکلاتی که بر اثر شیوع کرونا در کل کشور رخ داده، کلیه کارگاه‌های عمرانی و تولیدی استان در راستای پیشرفت راه‌آهن اردبیل - میانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند.

بهنام‌جو گفت: در حال حاضر عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل به میانه و اتصال به شبکه سراسری راه‌آهن کشور، مجدداً آغاز شده و پیشرفت مناسبی دارد. 

وی بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در دو ماه نخست سال جاری هر ماه ۷ کیلومتر ریل‌گذاری انجام خواهد شد که از ماه‌های آینده ریل‌گذاری در هر ماه دو برابر می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد‌‌: از سمت میانه چندین پروژه بزرگ پل در حال اجرا است که با شتاب بخشی به روند اجرای آن‌ها، پروژه این بخش نیز در زمان مقرر تکمیل می‌شود.

عناوین برگزیده