تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۹۸۸۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان مالیاتی در خوش بینانه ترین حالت اعلام کرد:

کاهش ۴۰ هزار میلیاردی درآمد دولت و قطعی بودن مالیات از خانه های خالی

می متالز - رئیس سازمان مالیاتی با اعلام قطعی بودن مالیات از خانه های خالی از کاهش درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی درآمد سال جاری به دلیل کرونا و آن هم در خوش بینانه ترین حالت خبر داد.
کاهش ۴۰ هزار میلیاردی درآمد دولت و قطعی بودن مالیات از خانه های خالی

به گزارش می متالز،  امید علی پارسا در خصوص تغییرات درآمدهای مالیاتی و عدم انتشار آمارهای مالیاتی طی یک سال گذشته به تسنیم گفت: واقعا هیچ محدودیتی در انتشار آمارهای مالیاتی وجود ندارد و دستور خواهم داد این آمارها با جزییات منتشر شود.

وی درباره اثر کرونا بر درآمدهای مالیاتی هم توضیح داد: بدون شک درآمدهای مالیاتی سال 99 به دلیل کاهش فعالیت های اقتصادی با افت روبرو خواهد شد و اگر میزان تاثیر کرونا بر کسب و کارها در همین فصل بهار باشد در خوش بینانه ترین حالت از پیش بینی درآمد 180 هزار میلیارد تومانی قانون بودجه سال جاری، 140 هزار میلیارد تومان قابل وصول است .

پارسا در مورد وصول مالیات از خانه های خالی نیز گفت: طبق قانون بودجه سال جاری، سازمان امور مالیاتی باید از خانه های خالی مالیات دریافت کند اما هنوز سامانه ملی املاک و اسکان در اختیار این سازمان قرار نگرفته ولی بطور قطع و یقین در سال جاری مالیات بر خانه های خالی به عنوان  پایه مالیاتی جدید دنبال خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده